شناسهٔ خبر: 20885 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری اولین جلسه ستاد بازآفرینی محدوده‌ها و محلات هدف استان ایلام در سال ۹۵

ایلام اولین جلسه ستاد بازآفرینی محدوده‌ها و محلات هدف استان ایلام در سال ۹۵ با حضور مدیران عضو ستاد باز آفرینی در دانشگاه ایلام با هدف تعامل بیشتر دانشگاه با حوزه‌های اجرایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان ایلام در اولین جلسه ستاد بازآفرینی محدوده‌ها و محلات هدف استان ایلام در سال ۹۵ با حضور معاون امنیتی سیاسی استانداری ایلام، مدیركل راه و شهرسازی استان، معاون ساماندهی و بازآفرینی شهری شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، رئیس دانشگاه ایلام، و جمعی از مدیران و مسئولین استان و اساتید دانشگاه برگزار شد بر بحث اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل با تكیه بر تعامل بیش از پیش دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی تاكید شد.

علی اكبری رئیس دانشگاه ایلام در این جلسه گفت: هدف دانشگاه ایلام تبدیل سرمایه‌های تئوری و خروج از پیله آموزش به مراحل عملی است و هدف این نشست تعامل با دستگاه‌های اجرایی و مردم است تا بتوانیم به توسعه پایدار در محلات هدف و در سكونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناكارآمد در استان برسیم.

معاون امنیتی سیاسی استانداری ایلام در این جلسه گفت: با بهره‌گیری از دانش روز و مشاركت مردم می‌توان نشاط را در سكونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناكارآمد ایجاد كرد و برای این مهم باید راه حل اجتماعی در نظر گرفت و از روش‌های تجویزی اجتناب کرد.

كلانتری مشاركت نهادمند ساكنین این مناطق در تصمیمات را نكته اساسی خواند و  ابراز امیدواری كرد: در پایان سال شاهد خروجی مثبت این نشست‌ها و به بار نشستن این تعاملات باشیم.

معاون ساماندهی و بازآفرینی شهری شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در این جلسه با بیان اینكه بافت‌های ناكارآمد و سكونتگاه‌های غیررسمی جدای از شهر نیستند گفت: وظایف شركت این است كه با بهره‌گیری از محیط‌های آكادمیك و دانشگاه‌ها، دانش و تجربه را در ساماندهی این نقاط در عمل پیاده شود و پروژه‌ها متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم محلی و موقعیت جغرافیایی تعریف شوند.

متمول با اشاره به مرزبین المللی مهران در استان ایلام كه پرترددترین مرز زمینی كشور محسوب می‌شود افزود: استفاده از این فرصت می‌تواند به توسعه پایدار استان و به طبع سكونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناكارآمد منجر شود.

مدیركل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه از پی‌گیری و آمادگی راه و شهرسازی در زمینه احیای بافت‌های فرسوده و سكونتگاه‌های غیررسمی با همكاری جامعه دانشگاهی، همكاری دستگاه‌های مختلف و مشاركت ساكنین این مناطق خبر داد و افزود: خوشبختانه با رویكردی كه جناب آقای دكتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی مبنی بر جلوگیری از توسعه بی‌رویه شهرها و تخریب اراضی كشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست دارند و بنابراین رویكرد به احیای محلات هدف با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم در این مناطق دارند اداره كل راه و شهرسازی استان در سال گذشته اقدامات مهمی به انجام رساند و هدف ما در سال جاری با تكیه بر دانش و تجربه و مشاركت مردمی این است كه بیش از پیش به توسعه پایدار این مناطق بپردازیم.

میرجعفریان در پایان دست آوردهای این نشست را بسیار مفید ارزیابی كرد و ابراز امیدواری كرد در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بتوانیم خدمات ارزنده‌ای به مردم شریف تقدیم نماییم.

نظر شما