شناسهٔ خبر: 20889 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان خبر داد:

کاهش ۵۰ درصد تصادفات فوتی در بزرگراه‌های رفسنجان در نوروز امسال

تصادف جاده‌ای رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان رفسنجان از کاهش ۵۰ درصدی تعداد تصادفات فوقی در صحنه تصادفات محورهای بزرگراهی رفسنجان در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان کرمان، علی عباسی پور گفت: علت اصلی تصادفات امسال واژگونی بویژه در اثر خستگی و خواب آلودگی، نبستن کمربند ایمنی و عدم توجه به جلو در حین رانندگی بوده است.

وی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در نوروز امسال، تصریح کرد: با وجود وسعت حوزه و حجم ترافیک عبوری این موفقیت حاصل تلاش این اداره در جهت شناسایی و رفع نقاط پرتصادف با آشکارسازی، نصب تابلو و علائم و تلاش شبانه‌روزی مامورین گشت راهداری و همچنین تعامل و برگزاری نشست‌های مستمر با پلیس راه «رفسنجان-کرمان» و اورژانس است.

رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان افزود: با توجه به اینکه عامل انسانی بیشترین سهم را در تصادفات دارد به هموطنان عزیز توصیه می‌شود بعد از هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت نموده و بستن کمربند ایمنی از لحظه حرکت، توجه به علایم و تابلوهای جاده‌ای و توجه کامل به جلو را مد نظر داشته باشند.

نظر شما