شناسهٔ خبر: 20895 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

از سوی دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی به استاندار اصفهان انجام شد؛

ابلاغ طرح جامع خمینی‌شهر/ لزوم هماهنگی طرح جامع خمینی‌شهر با طرح ریلی استان اصفهان

پیروز حناچی طرح جامع خمینی شهر استان اصفهان با تاکید بر الگوهای سنت معماری ایرانی اسلامی و هماهنگی با طرح‌های مصوب ریلی شهری و بین شهری با طرح جامع در نامه دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی به استاندار اصفهان ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی در نامه‌ای به زرگرپور استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان موضوع مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران را پیرامون بررسی مجدد طرح جامع خمینی‌شهر ابلاغ کرد.

 در نامه پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی به استاندار و رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان آمده است: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۴.۱۲.۱۷ طرح جامع شهر خمینی شهر استان اصفهان را که در جلسه مورخ ۹۳.۷.۲۷ شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان به تصویب رسیده بود مورد بررسی قرار داد و ضمن تایید مفاد صورتجلسه موره ۹۴.۱۱.۱۷ کمیته فنی شماره یک شورای عالی، طرح مذکور را به شرح اسناد بدین شرح مورد تصویب قرار داد؛ نقشه کاربری وضع موجود، نقشه کاربری اراضی پیشنهادی، نقشه پهنه‌بندی حریم، نقشه سلسله مراتب دسترسی، نقشه پهنه‌بندی تراکمی، نقشه مدیریت و پدافند غیرعامل، نقشه اساس طرح، چکیده ضوابط، مقررات و آستانه مغایرت‌های اساسی و فهرست طرح‌های موضعی و موضوعی.

همچنین مقرر شد:

۱.  طرح‌های مصوب ریلی شهری و بین شهری در خمینی شهر در هماهنگی با طرح مجموعه شهری اصفهان پس از تایید کمیته‌ای متشکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه آهن و وزارت کشور و تصویب شورای عالی ترافیک در اسناد لحاظ شود.

۲. موضوع اصلاح الگوی سکونت و تشویق به سکونت در زیرزمین، مطابق الگوهای سنت معماری ایرانی اسلامی و با رعایت ضوابط بهداشتی و شهرسازی خصوصا تامین پارکینگ به نحو مقتضی توسط مشاور طرح ارائه شود.

۳. تدقیق مرز شرقی حریم مطابق استعلام دبیرخانه شورای عالی از معاونت سیاسی وزارت کشور در اسناد طرح، لحاظ شود. /

نظر شما