شناسهٔ خبر: 20916 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در مراسم از سرگیری پروازهای ایرفرانس به ایران مطرح شد:

وزیر حمل و نقل فرانسه: امیدوار به توافقات خوب با ایران هستیم/ مدیر اجرایی ایرفرانس: از بازگشت به ایران احساس غرور می‌کنیم/ فخریه کاشان: امیدواریم شاهد توسعه روابط ایران و فرانسه باشیم

نشست وزیر حمل ونقل، دریا وشیلات فرانسه در بدو ورود به ایران اظهار امیدواری کرد که هیأت فرانسوی در این سفر بتواند به توافق‌ها و قراردادهای خوبی با ایران در زمینه‌های مختلف حمل ونقل دست یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ آلن ویدالیس وزیر حمل ونقل، دریا و شیلات فرانسه شب گذشته ۲۹ فروردین در مراسم از سر گیری پروازهای مجدد شرکت هواپیمایی ایرفرانس به ایران گفت: دکتر روحانی رئیس جمهوری ایران در نخستین سفر اروپایی خود بعد از اجرای برجام به فرانسه سفر کرد و در آن سفر من با همتای ایرانی خود دکتر عباس آخوندی ملاقات داشتم. از آنجا که من باید به آن سفر پاسخ می‌دادم٬ امروز با نخستین پرواز ایرفرانس به ایران آمدم.

وی ادامه داد: من همراه با هیئت مهمی از فرانسه با هواپیمایی ایرفرانس به ایران سفر کرده‌ام و از بابت از سرگیری پروازهای این شرکت هواپیمایی به کشور ایران بعد از ۸ سال احساس خشنودی دارم.

وزیر حمل ونقل، دریا وشیلات فرانسه افزود: فرانسه و ایران دو کشور مهم با روابط کهن و تاریخی از دیرباز با یکدیگر رابطه داشتند اما روابط دو کشور در مقطعی از زمان و در اوج تنش‌های سیاسی تنزل کرد اما خوشبختانه توانستیم روابط بین دو کشور را تقویت کنیم.

آلن ویدالیس با تاکید بر اینکه ایران و فرانسه دارای گذشته تاریخی و فرهنگی با روابط تجاری مناسب بودند گفت: امیدواریم در این سفر بتوانیم توافق‌ها و قراردادهای خوبی با ایران در زمینه‌های مختلف حمل ونقل داشته باشیم.

مدیر اجرایی ایرفرانس: از بازگشت به ایران احساس غرور می‌کنیم/ پروازهای ایرفرانس ۳ روز در هفته با هواپیمای ۳۰۰ صندلی انجام می‌شود

در این مراسم فردریک گژه مدیر اجرایی شرکت ایرفرانس نیز گفت: بازگشت به ایران برای تمام کارکنان شرکت هواپیمایی ایرفرانس باعث خشنودی و غرور است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته پیوندهای دوستی، مودت و فرهنگی خود را از دست نداده بودیم و این باعث خشنودی ما است.

مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی ایرفرانس اظهار کرد: پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرفرانس ۳ روز در هفته و با هواپیمای ۳۰۰ صندلی انجام می‌شود. ضمن اینکه تمام همکاران من در بخش فروش بلیت و کادر پروازی در خدمت ایران هستند تا ارتباط شرکت هواپیمایی ایرفرانس با ایران و جهان بیش از پیش افزایش یابد.

فخریه کاشان: امیدواریم شاهد توسعه روابط ایران و فرانسه باشیم

همچنین اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور تامین مالی و سرمایه‌گذاری ضمن خوش‌آمد به وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه برای سفر به ایران گفت: فرود هواپیمای ایرفرانس برای من یادآور بازگشت رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به ایران در سال ۱۳۵۷ است که با هواپیمای این شرکت به ایران بازگشت.

وی با اشاره به مشترکات فرهنگی ایران و فرانسه ادامه داد: خوشبختانه بعد از اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) روابط دو کشور به حالت گذشته بازگشت و امیدواریم این روابط بیش از پیش تحکیم شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور تامین مالی و سرمایه‌گذاری با بیان اینکه ایرفرانس نخستین شرکت هواپیمایی است که بعد از اجرای برجام پروازهای خود به ایران پس از ۸ سال توقف از سر گرفت افزود: شرکت ‌آ.د.پ. و ونسی فرانسه نیز از شرکت‌هایی هستند که در ساخت ترمینال‌های مسافری در فرودگاه‌ها با ایران همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از توافقات بین‌المللی ایران و کشورهای ۱+۵ و همزمان با اجرای برجام شرکت‌ هواپیماسازی ایرباس وارد مذاکره با ایران شد و در این زمینه پیش قرارداد خرید هواپیما بین دو کشور به امضا رسید، همچنین شرکت هواپیماسازی بوئینگ نیز اخیرا وارد مذاکره با ایران شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور تامین مالی و سرمایه‌گذاری گفت: امیدواریم در آینده شاهد توسعه روابط دو کشور ایران و فرانسه باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ساعت ۲۰:۰۵ شب گذشته با فرود پرواز پاریس - تهران شرکت هواپیمایی ایرفرانس در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، پروازهای این شرکت هواپیمایی به ایران پس از ۸ سال توقف مجددا از سر گرفته شد.

در این پرواز هیأتی از کشور فرانسه از جمله آلن ویدالیس وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه و برخی از مقامات هوانوردی این کشور نیز حضور داشتند./

نظر شما