شناسهٔ خبر: 20931 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

منوچهر شیبانی‌اصل مطرح کرد؛

آغاز بررسی «آیین‌نامه کنترل ساختمان» در کمیته تخصصی کمیسیون امور زیربنایی دولت/ تاکید بر اهمیت قانون کنترل ساختمان یا آیین‌نامه کنترل ساختمان

منوچهر شیبانی اصل مدیرکل دفتر سازمان‌های نظام‌مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی از تشکیل دو نشست با حضور سیاستگذاران حوزه نظام مهندسی در ریاست جمهوری برای بررسی آیین‌نامه کنترل ساختمان خبر داد.

منوچهر شیبانی‌اصل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت بررسی آیین نامه کنترل ساختمان گفت: آیین‌نامه کنترل ساختمان که در ابتدای سال جاری توسط وزارت راه و شهرسازی به هیات دولت ارایه شد در دستور کار کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت قرار گرفت و نخستین جلسه کمیته تخصصی این کمیسیون با حضور دکتر مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و محمود غفاری دبیر کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت، روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین ماه در مجموعه ریاست جمهوری تشکیل شد.

مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی افزود: جلسه کمیته کارشناسی با حضور نزدیک به ۳۰ نفر از کارشناسان دستگاه‌های مختلف اجرایی و نهادهای مدعو تشکیل شد و ابتدا در کلیات آیین‌نامه بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

شیبانی اصل ادامه داد: با توجه به مذاکره‌های به عمل آمده در مجموعه ریاست جمهوری و موارد مطرح شده، شرکت کنندگان در جلسه بر لزوم قانون کنترل ساختمان یا آیین‌نامه کنترل ساختمان تاکید کردند. در عین حال درباره جزئیات موضوع و چگونگی تدوین آن، تفاوت نظرهایی نیز وجود داشت.

این مدیرکل حوزه نظام مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی دومین جلسه فوق را در تاریخ ۲۸ فروردین ماه عنوان کرد و گفت: جلسه دوم کمیته تخصصی در تاریخ ۲۸ فروردین ماه برگزار شد و موادی از آیین‌نامه مذکور، مطرح و مورد بررسی و تبادل نظر کارشناسان قرار گرفت.

وی در پایان افزود: نظرات مختلف در هریک از مواد، توسط اعضای جلسه مطرح و پیشنهادهای حاضران درباره موضوع بررسی می‌شود که با توجه به روند کار کمیسیون، قاعدتا چند جلسه دیگر برای بررسی آیین‌نامه پیشنهادی تشکیل خواهد شد. /

نظر شما