شناسهٔ خبر: 20959 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شركت هواپیمایی ایرفرانس:

فعالیت ایرفرانس گردشگران فرانسوی را چند برابر خواهد كرد

ایرفرانس مدیرعامل شركت هواپیمایی ایرفرانس گفت: با از سرگیری مجدد فعالیت خط هوایی ایرفرانس در ایران، به دلیل سهولت پرواز مستقیم و علاقه به گنجینه فرهنگ و تاریخ ایران، تعداد گردشگران فرانسوی در ایران چند برابر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ فدریك گژی روز دوشنبه در محل هتل اسپیناس در نشست خبری به مناسبت بازگشایی خط هوایی ایرفرانس در ایران اظهار كرد: وقتی شب گذشته این خط فعالیت مجدد خود را آغاز كرد، به شدت تحت تاثیر مهمان نوازی ایرانی ها قرار گرفتیم.

وی درباره بحث های پیش آمده و اعتراض عده ای از خدمه برای داشتن حجاب در ایران گفت: ما با اتحادیه پروازهایمان در پاریس صحبت كردیم و جلسات داخلی داشتیم و مشكل حجاب خدمه را حل كردیم. این مشكل همه خدمه نبود بسیاری از نیروهای ما از حضور در ایران بسیار خوشحال بودند و افتخاری برای هر كدام از خدمه پرواز ایرفرانس است كه بتوانند با ایرانی ها همكاری كنند و به ایران بیایند.

مدیرعامل ایرفرانس اضافه كرد: ایران و فرانسه تاریخچه ارتباطی خوبی به ویژه از نظر فرهنگی دارند و این موضوع ارتباطات فرهنگی را تقویت خواهد كرد.

گژی تصریح كرد: فعلا فقط پروازها در ۳ روز به مقصد تهران خواهد بود و به زودی با ظرفیت ۲۷۵ صندلی، خدمات عالی به ایرانیان ارایه خواهیم داد.

وی تاكید كرد: از منظر گردشگری آمار می گوید كه حدود هفت میلیون از ایرانیان در خارج از كشور خود به ویژه در امریكا و كانادا هستند و باوجود ممكن نبودن پروازهای مستقیم بین ایران و كشورها، پرواز از فرودگاه ترانزیت شارل دوگل فرانسه، بهترین مشوق و جایگزین خواهد بود.

وی افزود: ایران از نظر توریسم بسیار استثنایی است و ما با تبلیغ اماكن تاریخی و توریستی ایران در فرانسه، مشتریان و توریست های زیادی را خواهیم آورد و این به بهترین شكل ممكن به توسعه گردشگری بین دو كشور در عالی ترین شكل خواهد انجامید.

گژی یاداور شد: خوشبین هستیم كه از سر گیری این پرواز قطع نخواهد شد. و بعد از رفع تحریم ها و برجام، جو بسیار مثبتی بین ایران و فرانسه حاكم شده تا ما فرصت پیدا كنیم تا با مردم، تجار و گردشگران ایرانی كنار هم باشیم.

نخستین پرواز ایرفرانس، بزرگترین شركت هواپیمایی فرانسه به ایران پس از ۸ سال روز گذشته (۲۹ فروردین) از سر گرفته شد و این پروازها از پاریس به مقصد تهران سه روز در هفته و مدت زمان پرواز حدود ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

نظر شما