شناسهٔ خبر: 20962 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عابدزاده در جمع خبرنگاران خبرداد:

آمادگی چین و کشورهای اروپایی برای تامین فاینانس پیش‌قرارداد خرید هواپیما از ایرباس/ موانع پوشش‌های بیمه‌ای هواپیماها رفع می‌شود/ امضای مجدد سند پشتیبانی فنی و عملیاتی ایران‌ایر و ایرفرانس

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: چین و برخی کشورهای اروپایی برای تأمین فاینانس این هواپیماها اعلام امادگی کردند و در زمینه تأمین فاینانس خارجی مشکل زیادی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ علی عابدزاده امروز دوشنبه ۳۰ فروردین‌ماه در حاشیه نشست مطبوعاتی وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیز حمل و نقل٬ دریا و شیلات فرانسه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت قرارداد خرید هواپیما از ایرباس گفت: پیش قرارداد خرید این هواپیماها در گذشته امضا شد که تبدیل آن به قرارداد نهایی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه زمان دقیقی برای نهایی شدن این قرارداد اعلام نشده است٬ اظهار کرد: موضوع مهم این است که کل قرارداد با ایرباس به نتیجه نهایی برسد.

عابدزاده از آمادگی چند کشور برای تأمین فاینانس این هواپیماها خبر داد و گفت: چین و برخی کشورهای اروپایی برای تأمین فاینانس این هواپیماها اعلام امادگی کردند و در زمینه تأمین فاینانس خارجی مشکل زیادی وجود ندارد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره آخرین وضعیت مبادلات ارزی و تأثیر آن بر خرید هواپیماها گفت: در این زمینه مشکلات پوشش‌های بیمه‌ای این هواپیماها توسط فرانسه در حال برطرف شدن است اما فرآیند تسهیل روابط بین بانکی باید برقرار شود.

وی با بیان اینکه دریافت مجوزهای لازم از OFAC (دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا) در حال انجام است٬ افزود: بعد از دریافت این مجوزها پیش قراداد فعلی با ایرباس به قرارداد نهایی تبدیل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره امضای سند همکاری بین شرکت هواپیمایی ایران ایر و شرکت هواپیمایی فرانسه در حاشیه این مراسم توضیح داد: حدود ۸ سال پیش و قبل از قطع پروازهای ایرفرانس به ایران پشتیبانی‌های فنی و عملیاتی بین دو شرکت برقرار بود که با توقف پروازهای ایرفرانس این پشتیبانی‌ها نیز متوقف شد که امروز سند همکاری برای برقراری این پشتیبانی‌ها به امضا رسید./

نظر شما