شناسهٔ خبر: 20983 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل اعلام كرد:

اخذ ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های ملی استان طی شش ماه گذشته

نشست مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با رایزنی‌ها و پیگیری‌های انجام یافته در شش ماهه دوم سال گذشته مبلغ ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های ملی استان اخذ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل، خلیل محبت خواه در جلسه بررسی راه‌های مواصلاتی شهرستان‌های كوثر و خلخال كه در سالن جلسات فرمانداری كوثر برگزار شد با بیان این مطلب گفت: این مبلغ حدود سه و نیم برابر اعتبار سه سال اخیر استان است و بیانگر جدیدیت مجموعه راه و شهرسازی جهت توسعه شبكه راه‌های استان است.

وی به استفاده بهینه از امكانات فعلی حمل و نقل استان تاكید كرد و افزود: به علت كمبود اعتبارات تعریف پروژه‌های جدید مقدور و به صرفه نیست و ساماندهی و نگهداری شبكه حمل و نقل كنونی بهترین گزینه پیش رو است.

محبت خواه به وضعیت راه‌های شهرستان‌های جنوب استان اشاره كرد و گفت: شاخص راه‌های خلخال خصوصا در بحث راه‌های روستایی از میانگین استانی و كشوری پایین‌تر است و با توجه به كمبود اعتبارات اولویت‌بندی پروژه‌های در حال اجرای شهرستان می‌تواند عامل مهمی در تكمیل سریع پروژه‌ها باشد.

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل، درخصوص نگهداری راه‌های ارتباطی استان گیلان با خلخال گفت: محدوده فعالیت راه و شهرسازی هر دو استان مشخص شده است و درصورت تحویل جاده به راه و شهرسازی استان اردبیل كه خواست مردم و مسئولان منطقه است بایستی ردیف اعتباری ویژه‌ای برای هزینه‌های راهداری و نگهداری راه تعریف شود.

بنابر این گزارش در این جلسه همچنین مسیر پیشنهادی جهت ارتباط ایمن و سریع شهرستان‌های خلخال و كوثر مطرح و پس از بحث و بررسی در این خصوص مقرر شد مطالعات لازم و برآورد هزینه جهت احداث جاده ارتباطی از طریق روستاهای گوران سراب، لمعه دشت و آقبلاق توسط راه و شهرسازی استان انجام گیرد.

در پایان اعضای حاضر در جلسه از پروژه‌های در حال احداث و پیشنهادی بازدید كردند.  

نظر شما