شناسهٔ خبر: 20984 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اغاز فصل عمرانی در جاده‌های آذربایجان‌غربی

نشست پیگیری پرداخت تمامی مطالبات سال‌های گذشته پیمانكاران، فعالسازی حجم گسترده‌ای از پروژه‌های راهسازی و راهداری و نگاه بخش خصوصی به منابع در مدیریت دولتی در اداره كل راه و شهرسازی استان عملیاتی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، مدیركل راه و شهرسازی استان در اولین جلسه شورای حمل و نقل استان در سال ۹۵ گفت: بخش عظیمی از مطالبات پیمانكاران به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریال را توانستیم با استفاده بهنیه از ظرفیت و فرصت صندوق خزانه اسلامی پرداخت كنیم و به حداقل رسیدن مطالبات پیمانكاران را با جدیت پیگیری می‌كنیم.

داریوش نصر با اشاره به آغاز اجرای طرح بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی شمال استان به شكل امانی و استفاده از امكانات و منابع این اداره كل، تصریح كرد: طرح بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی جنوب استان در قالب امانی در روزهای آتی شروع خواهد شد.

وی با تاكید براینكه نگاه بخش خصوصی به منابع را در مدیریت دولتی پیاده‌سازی كرده‌ایم، گفت: اداره كل راه و شهرسازی استان مقید به برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری، افزایش بهره‌وری و اثربخشی و كنترل و نظارت است.

نصر همچنین از حضور مستمر مدیران و مسئولان این اداره كل در ادارات شهرستان‌های تابعه خبر داد و ادامه داد: تیم ارزیابی و كارشناسی با بازدید محسوس از روند اجرای پروژه‌ها، عملكرد ادارات را ممیزی و ارزیابی می‌كنند.

وی همچنین از اجرای هفت پروژه فنی و اجرایی در استان خبر داد و افزود: تكمیل پروژه‌های بیمارستانی از مهمترین برنامه‌های اولویت‌دار مدیریت فنی و اجرایی این اداره است.

مدیركل حمل و نقل و پایانه های استان ضمن ارائه گزارش عملكرد به بیان برنامه‌های آتی پرداخت و تصریح كرد: توسعه پایانه مرزی به ویژه تكمیل طرح جامع پایانه مرزی رازی، توسعه محوطه پایانه مرزی بازرگان و ساماندهی پایانه مرزی پلدشت در دست اقدام است.

علی اكبری به گسترش مجتمع‌های خدماتی و رفاهی درحاشیه جاده‌های استان اشاره كرد و گفت: ۱۰ فقره مجوز ساخت مجتمع گردشگری، خدماتی و رفاهی در مناطق مختلف شبكه راه‌های استان صادر شده است.

علی حیدری مدیركل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان‌غربی نیز از دیگر سخنرانان این جلسه بود كه به ضرورت فراهم‌سازی زیرساخت‌های افزایش پروازهای داخلی و خارجی اشاره كرد و گفت: همكاری نیروی انتظامی برای تشویق عاملان اقتصادی در عرصه صادرات بخش كشاورزی با استفاده از حمل و نقل هوایی ضروری است.

مدیركل فروردگاه‌های استان نیز از بازسازی و توسعه ترمینال داخلی مسافربری فرودگاه ارومیه خبر داد و گفت: طرح بازسازی و توسعه ترمینال خارجی مسافربری فرودگاه ارومیه نیز در حال اجراست.

كمال پرهیزگار با اشاره به اینكه پرواز ارومیه- استانبول دوبار در هفته دایر است، افزود: پیگیر راه‌اندازی پروازهای مستقیم ارومیه- اربیل و ارومیه- وان هستیم.

مدیركل هواشناسی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: اطلاعات هواشناسی برای ۶۶ هزار كاربر در بخش كشاورزی ارسال می شود.

صادق ضیائیان ادامه داد: ۹۰۰ كاربر برای استفاده از اطلاعات هواشناسی در حوزه عمرانی و ساخت و ساز شناسایی شده است.

نماینده مجری كل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور در آذربایجان‌غربی در خصوص آخرین وضعیت طرح ساخت راه آهن مراغه- ارومیه گزارش كلی ارائه داد و تصریح كرد: ایستگاه راه آهن نقده به زودی آماده بهره‌برداری خواهد بود و ۹۵۲ میلیارد ریال برای تكمیل كل این پروژه ملی اعتبار مورد نیاز است.

محمدآقالار یادآور شد: تاكنون بیش از یك هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال برای طرح ملی ساخت راه آهن ارومیه – مراغه هزینه شده است.

 مدیرعامل شركت آزمایشگاه فنی و مكانیك خاك استان نیز از آموزش كارشناسان كنترل كیفیت پروژه و همكاری با مراكز علمی و دانشگاهی خبر داد و گفت: ۵۰۰ پروژه توسط شركت آزمایشگاه فنی و مكانیك خاك استان پشتیبانی و كنترل كیفیت شده است.

علیرضا سورچی با تاكید بر استفاده بهینه از ظرفیت و مهارت‌های این شركت، گفت: پیشنهاد می‌شود شركت آزمایشگاه فنی و مكانیك خاك نظارت عالی و مرجعی برای آزمایشگاه‌های بخش خصوصی باشد.

نظر شما