شناسهٔ خبر: 20998 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان:

عملیات احداث فرودگاه سقز شتاب می‌گیرد

امیر قادری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: بنا بر وعده دولت، عملیات احداث فرودگاه سقز امسال شتاب می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، امیر قادری در جلسه بررسی وضعیت فرودگاه سقز با اشاره به اهمیت اجرای این طرح، گفت: این مسئله یک مطالبه جدی بوده و برای توسعه منطقه بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به تأکیدات مکرر استاندار کردستان مبنی بر نگاه و توجه ویژه به این پروژه، افزود: دولت قول داده است مساعدت لازم به شرکت فرودگاه‌های کشور برای آغاز سریعتر بخش‌های اجرایی و عمرانی این طرح صورت بگیرد.

معاون استاندار کردستان از موافقت برای اختصاص بخش عمده اعتبارات شهرستان سقز به روند اجرا و تکمیل این فرودگاه خبر داد و گفت: هر آنچه در توان داشته باشیم برای به سرانجام رساندن این طرح بکار خواهیم گرفت.

وی با تأکید بر لزوم نگاه استانی نسبت به این پروژه، اثرات مثبت تکمیل فرودگاه سقز در توسعه کردستان را دلیلی برای این موضوع دانست و ابراز امیدواری کرد در سال ۹۵ شاهد شروع عملیات اجرایی و عمرانی در بخش‌های سالن ترانزیت و برج مراقبت و نیز ورود به بحث تملک باشیم.

قادری، اجرای چند پروژه مهم عمرانی از قبیل کریدور شمال به جنوب، فرودگاه سقز، جاده مریوان به سنندج و نیز توسعه فرودگاه سنندج و ساماندهی گردنه صلوات آباد را نیز به عنوان مهمترین طرح‌ها و دغدغه‌های دولت در بخش عمرانی استان عنوان کرد.

وی در پایان با بیان اینکه پیگیری‌های مستمر، راهکار به سرانجام رساندن طرح‌ها و پروژه‌ها است، خواستار توجه به این مهم از سوی تمامی دستگاه‌های مرتبط با قضیه احداث فرودگاه سقز شد.

نظر شما