شناسهٔ خبر: 21002 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر یک روزه معاون رییس جمهوری صورت گرفت

بازدید جهانگیری از ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه/ پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات زیرسازی راه‌آهن مسیر ملایر_کرمانشاه/ گامی در راستای اقتصاد مقاومتی

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ایستگاه آخر بازدید دکتر جهانگیری در سفر یک روزه‌اش به استان، ایستگاه راه‌آهن شهر بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، عبداله بهادری گفت: با اطلاع از سفر معاون اول رییس جمهور محترم به استان، بنا به تأکیدات مستمر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی بر اهمیت پروژه راه‌آهن غرب و حمایت همه جانبه شخص استاندار جناب دکتر رازانی، بازدید از این مهم در راس برنامه سفر قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: در این بازدید، دکتر نصر آزادانی، معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور با توضیح و تشریح پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات زیرسازی راه آهن مسیر ملایر_کرمانشاه، مساعدت مجلس و دولت در تامین اعتبار این پروژه را، مهمترین عامل برای ورود قطار در کمترین زمان، به کرمانشاه معرفی کرد.

بهادری در ادامه این خبر افزود: پیرو این بازدید در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه جلسه شورای برنامه‌ریزی با محوریت فرمایش مقام معظم رهبری برای تحقق دستور ایشان مبنی بر اقتصاد مقامتی و البته با اقدام و عمل در حضور دکتر جهانگیری برگزار شد که سهم راه‌آهن استان تأمین ریل آن توسط دولت و مساعدت اعتباری با نگاهی ویژه‌تر بود.

عبد اله بهادری با اشاره به اينكه قطعه ملاير -كرمانشاه به طول ۲۶۷ كيلومتر در بخش زيرسازی ۹۶ درصد پيشرفت فيزيكي داشته گفت: پيشرفت فيزيكی متوسط كل پروژه در سال ۹۴ بيش از ۶۸ درصد برآورد شد و اين در حالی بود كه از كل اعتبار يك هزارو ۶۸۰ ميلياردی آن تنها ۱۵ درصد تخصيص داشته است و امسال هم ۱۴۸۰ميليارد ريال در پيوست بودجه پيشنهاد اعتبار شده.

وی تصریح کرد: ایستگاه کرمانشاه نیز با ۶۸ میلیارد تومان اعتبار،به میزان تخصیص تاکنون بیش از ۴۲ در صد پیشرفت داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در پایان، اهمیت بازدید و نشست متعاقب آن را تأمین اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه خواند و ابراز امیدواری کرد که با توجه و عنایت مسوولین کشوری و استانی و تزریق به موقع اعتبارات سرعتی قابل قبول برای اتمام و البته ورود قطار به کرمانشاه شاهد خواهیم بود.

نظر شما