شناسهٔ خبر: 21007 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

حمل و نقل ریلی با انجام عملیات نصب چهار دستگاه باسکول ریلی و احداث ۱۵۰۰ متر خط راه آهن داخلی توسط سرمایه‌‌گذار بخش خصوصی بر امکانات و زیرساخت‌های حمل و نقلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) افزوده شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، معاون مهندسی و عمران این اداره کل، ضمن اعلام این خبر افزود: این خط جدید راه آهن با دارا بودن سه دستگاه سوزن، ۱۵۰۰ متر طول خطوط راه­ آهن در مجتمع بندری را افزایش داده و طی این پروژه چهار دستگاه باسکول ریلی نیز تهیه و نصب شده است.

 رضازاده با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی در بنادر به لحاظ جابجایی ایمن کالاها و کاهش ترافیک جاده‌ای افزود: با پررنگ شدن نقش حمل و نقل ریلی در بنادر و افزایش سهم این حمل و نقل در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره)، ضرورت توسعه شبکه حمل و نقل ریلی داخلی بیشتر احــساس می­‌شود.

وی افزایش سرعت جابجایی کالا و دسترسی بیشتر به شبکه ریلی در نقاط مختلف این مجتمع بزرگ بندری که منجر به ارتقاء رضایت مشتریان می­‌شود، را از جمله مزایای توسعه شبکه ریلی عنوان کرد.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تشریح جزییات این پروژه که با سرمایه­‌گذاری بخش خصوصی به ارزش ۳۵ میلیارد ریال احداث شده، افزود: به دنبال تکمیل فرآیند احداث این پروژه، سه خط ریلی به مجموعه­ خطوط ریلی درون مجتمع بندری امام خمینی(ره) افزوده شد و موجب تسهیل دسترسی صاحبان کالا و شرکت­‌های فعال بخش خصوصی به حمل و نقل ریلی فراهم شد.

یادآور می‌­شود منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با برخورداری از مجموع ۱۷۰ کیلومتر راه‌­آهن داخلی و اتصال به راه‌­آهن سراسری و افزایش روز افزون سهم حمل و نقل ریلی، از جمله بنادر پیشتاز کشور در زمینه بهره‌­گیری از توان حمل و نقل ریلی به شمار می­‌آید.

 

نظر شما