شناسهٔ خبر: 21010 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

ظهر امروز صورت گرفت؛

بازدید وزیر حمل ونقل فرانسه از ایستگاه راه آهن تهران/ عقد قرارداد خواهرخواندگی ایستگاه راه‌آهن لیون پاریس و راه‌آهن تهران

بازدید وزیر حمل و نقل از راه آهن همزمان با بازدید آلن ویدالیس وزیر حمل ونقل، دریا و شیلات فرانسه از بخش‌های مختلف ایستگاه راه‌آهن تهران، از تابلو خواهر خواندگی ایستگاه راه‌آهن تهران و ایستگاه راه‌آهن لیون پاریس نیز پرده برداری شد و این دو ایستگاه از امروز فعالیت خواهرخواندگی خود را آغاز خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آلن ویدالیس وزیر حمل ونقل، دریا و شیلات فرانسه ظهر امروز سه شنبه ۳۱ فروردین به همراه هیئت همراه خود از بخش‌های مختلف از ایستگاه راه‌آهن تهران بازدید به عمل آورد.

در این بازدید از تابلو خواهر خواندگی ایستگاه راه‌آهن تهران و ایستگاه راه آهن لیون پاریس نیز پرده برداری شد و این دو ایستگاه از امروز فعالیت خواهرخواندگی خود را آغاز خواهند کرد.همچنین وزیر حمل ونقل، دریا وشیلات فرانسه بازدید از سالن مسافری و سکوی راه آهن داشتند.

فرصت های سرمایه گذاری در ایستگاه راه‌آهن تهران نیز از سوی قائم مقام شرکت راه آهن به وزیر حمل ونقل، دریا و شیلات فرانسه و همراهان وی در این بازدید معرفی شد.

احمد خدایی در همین رابطه در جمع خبرنگاران گفت: پیرو سفر اخیرا رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه پروتکل‌هایی به امضا رسید که پیرو یکی از این موافقت‌نامه‌ها انتخاب دو ایستگاه راه‌آهن در ایران و فرانسه جهت آغاز فعالیت خواهرخواندگی صورت گرفت.

قائم مقام مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: امروز نیز در جریان بازدید وزیر حمل ونقل، دریا و شیلات فرانسه  این همکاری به طور رسمی آغاز شد تا دو راه آهن با استفاده از تجربیات یکدیگر همکاری خود را آغاز کنند.

وی با یادآوری این که بیشتر ایستگاه‌هایی که وضعیت مشابه داشته باشند، شرایط خواهر خواندگی با یکدیگر را دارند؛گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم از تجربیات ایستگاه راه‌آهن لیون پاریس در ایران و همچنین انتقال تجربیات راه‌آهن تهران به پاریس استفاده کنیم.

خدایی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره فعالیت  شرکت ارپ در ایستگاه راه‌آهن تهران گفت: شرکت ارپ نیز در قالب همکاری‌های مشترک بین دو راه‌آهن فعالیت می‌کند و یک شرکت کاملا وابسته به راه آهن فرانسه است که در طرح توسعه ایستگاه راهآهن تهران به راه‌آهن کمک می‌کند.

نظر شما