شناسهٔ خبر: 21044 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون امور عمرانی استانداری قم خبر داد:

کاهش ۶۳ درصدی آمار تلفات و ۱۳ درصدی تصادفات استان قم در نوروز ۹۵/ ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و راهنمای مراكز تجاری در کلیه محورها

محسن بهشتي معاون امور عمرانی استانداری قم از کاهش ۱۳ درصدی آمار تصادفات استان در نوروز ۹۵ خبر داد و گفت: آمار تلفات در طول همین دوره نیز ۶۳ درصد كاهش داشته كه امیدواریم با اقدامات و حضور مؤثر فیزیكی و الكترونیكی پلیس راه و اصلاح نقاط حادثه خیز شاهد كاهش بیش از پیش تصادفات در راه‌ها باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان قم، در اولین جلسه كمیسیون ایمنی راه‌های استان كه با حضور سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان و به ریاست معاون امور عمرانی استانداری قم برگزار شد، محسن بهشتی طی سخنانی از كاهش ۱۳ درصدی آمار تصادفات استان در نوروز ۹۵ خبر داد و گفت: خوشبختانه با اقدامات مناسب دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان در محورهای مواصلاتی و برغم كاهش شدید اعتبارات و افزایش ۱۲ درصدی آمار تردد و مسافرت‌ها در محورهای برون شهری در نوروز امسال شاهد كاهش ۱۳ درصدی آمار تصادفات در استان بودیم.

وی افزود: آمار تلفات در طول دوره سفرهای نوروزی نیز ۶۳ درصد كاهش داشته كه امیدواریم با اقدامات و حضور مؤثر فیزیكی و الكترونیكی پلیس راه و اصلاح نقاط حادثه‌خیز شاهد كاهش بیش از پیش تصادفات در راه‌ها باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود از برقراری ایستگاه اخذ عوارض در لاین برگشت آزادراه تهران - قم از اول اریبهشت امسال خبر داد و گفت: با موافقت بعمل آمده با سازمان حمل و نقل و راهداری كشور از خودروهایی كه از تهران به قم مراجعت می‌نمایند در ایستگاه عوارضی قم عوارض اخذ خواهد شد و خودروهایی كه از قم به تهران عزیمت می‌نمایند در مقصد تهران عوارض دریافت می‌گردد.

بهشتی با تأكید بر ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و راهنمای مراكز تجاری در راه‌ها گفت: در نصب تابلوهای مراكز تجاری و تبلیغاتی باید استانداردها و حرائم ایمنی راه رعایت شود و در دادن مجوز به فعالان تجاری و اقتصادی برای تبلیغات در جاده‌ها، قوانین و استانداردهای موجود در كشور باید اجرا و حفظ شود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به ارتقاء محور قم- جعفریه و محور قم- نیزار گفت: در سال‌های گذشته در محور قم- جعفریه شاهد تصادفات و تلفات زیادی بودیم كه با توجه به رفت و برگشت شدن این مسیر، امسال شاهد وقوع تصادفات دلخراش در این محور نبودیم.

وی بیان داشت: در محور نیزار نیز با توجه به ارتقاء محور باید كمبود تابلوها و علائم رفع شود و اگر برای دسترسی اهالی نیز در مكانی نیاز به احداث دور برگردان است باید با رعایت ایمنی و استانداردهای لازم انجام شود.

وی در پایان خواستار جمع آوری كارگاه‌های تولید بتن در محور نیزار كه برای تأمین بتن واحدهای مسكن مهر در پردیسان ایجاد شده بود گردید و گفت: با توجه به تردد بالای این محور، ادامه استقرار این واحدها در این محور به صلاح استان نیست و اگر این واحدها بخواهند ادامه فعالیت دهند باید در مكان‌های دیگری استقرار یابند.

نظر شما