شناسهٔ خبر: 21062 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه خبر داد:

نخستین تبادل تجاری بندرلنگه با عمان در دوره پسابرجام رقم خورد

عمان مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از آغاز فصل تازه تبادلات تجاری بین بندرلنگه و عمان با پهلوگیری شناور «چارلی۲» در این بندر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمود صابری در این رابطه گفت: شناور «چارلی۲» حامل یک‌هزار و ۳۰۳ تن لوله آهنی از بندر صحار کشور عمان در اسکله اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه سخن گفت.

وی ضمن ابراز خرسندی از آغاز تبادلات تجاری با کشور عمان گفت: در پی رایزنی اخیر وزیر امور خارجه کشور عمان به ایران و بازدید مدیر اموراقتصادی این کشور از بندرلنگه، برای اولین بار شاهد واردات لوله و همچنین صادرات سنگ گچ به صورت مستقیم از طریق بندر لنگه به بندر صحار عمان بودیم.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن اشاره به وجود تفاهمات مشترک اقتصادی بین طرفین، ابراز امیدواری کرد، این تعاملات به زودی در دیگر بخش‌های مرتبط نیز گسترش یابد.

شایان ذکر است، پس از حضور نماینده دیپلماتیک کشور عمان در غرب هرمزگان و دیدار با مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه و چند تن از فعالان اقتصادی این منطقه و تفاهمات صورت پذیرفته، مقرر شد ماهانه ۲۰ هزار تن سنگ گچ از معادن بندرلنگه به بندرعمان صادر شود.

نظر شما