شناسهٔ خبر: 21065 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آدم‌نژاد در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

تغییر پیمانه‌های تخصیص سوخت به ناوگان حمل‌ونقل/ افزایش سهمیه عملکردی برخی ناوگان/ کارت سوخت خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث از اول خرداد شارژ نمی‌شود/ کاهش سهمیه ناوگان درون‌شهری که ثبت‌نام نکردند

شهرام آدم نژاد سخنگوی کارگروه سامانه نظارت پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی با بیان اینکه از اول اردیبهشت ۹۵ تغییراتی در چارچوب تخصیص سهمیه سوخت گازوئیل انجام شد گفت: سهمیه عملکردی برخی ناوگان افزایش یافت. ضمن آنکه از اول خرداد کارت سوخت ناوگانی که فاقد بیمه اجباری شخص ثالث باشند شارژ نمی‌شود.

شهرام آدم‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت اجرای مصوبه هیأت وزیران راجع‌به توزیع سوخت گازوئیل براساس پیمایش گفت: سال ۹۴ زیرساخت‌های پروژه با همکاری وزارت نفت٬ وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور فراهم شد٬ از اول مهر طرح به اجرا در آمد و سوخت ناوگان دیزلی حمل و نقل جاده‌ای براساس اسناد حمل تخصیص یافت.

وی افزود: تخصیص مناسب٬ درست و عادلانه سوخت و افزایش بهره‌وری از اهداف طرح است تا کسانی که در حوزه حمل و نقل کار می‌کنند به اندازه نیاز سوخت بگیرند٬ بعد از ۶ ماه از اجرای طرح توزیع سوخت گازوئیل براساس پیمایش نتایج کار کاملا محسوس است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: سال گذشته مطالعات و اقداماتی درباره تعیین سهمیه پایه و سهمیه عملکردی ناوگان حمل و نقل انجام شد نگاه کارگروه سامانه نظارت پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی آن بود که بتوان بهترین سهمیه را به گروه‌های مختلف ناوگان تخصیص داد.

وی با بیان اینکه از اول اردیبهشت ۹۵ تغییراتی در چارچوب تخصیص سهمیه سوخت انجام شد افزود: سهمیه عملکردی برخی ناوگان افزایش یافت چون مصوبه هیأت وزیران آن بود که متناسب با تردد سوخت داده شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی ناوگان به ویژه ۳۰ تا ۴۰ تن و برخی مینی بوس‌ها نیاز به افزایش سهمیه عملکردی دارند بنابراین اگر عملکردشان بیش از سوخت تخصیصی باشد به آنها سوخت داده خواهد شد.

سخنگوی کارگروه سامانه نظارت پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی اظهار کرد: پیمانه‌هایی که تا فروردین در اختیار ناوگان حمل و نقل قرار می‌گرفت در ۴ پیمانه بود که از اول اردیبهشت به ۵ پیمانه تغییر پیدا کرد. پیمانه اول غیر برخط است و پیمانه‌های دیگر در جایگاه‌های برخط بعد از سوخت‌گیری شارژ خواهد شد.

وی افزود: معیار مصرف در ۱۰۰ کیلومتر خودروهای حمل و نقل کلاس‌های مسافربری هم تغییر خواهد کرد برخی ناوگانی که در حوزه درون شهری فعالیت می‌کنند و وزارت کشور مسئول ساماندهی آنها است٬ اگر ثبت نام نکردند سهمیه پایه‌شان کاهش پیدا می‌کند. ضمن آنکه از اول خرداد هم کارت سوخت ناوگانی که فاقد بیمه اجباری شخص ثالث باشند شارژ نمی‌شود.

آدم‌نژاد کاهش مصرف سوخت را بعد از اجرای طرح تخصیص سهمیه گازوئیل براساس پیمایش محسوس خواند و گفت: مرحله بعدی طرح پس از نصب تجهیزات مکان یاب بر ناوگان حمل و نقل عمومی اجرا می‌شود. هم اکنون نصب این تجهیزات بر اتوبوس‌های برون‌شهری آغاز شده و نصب تجهیزات برای همه ناوگان از اول خرداد به اجرا در می‌آید. سعی می شود تا آخر شهریور همه ناوگان به این تجهیزات مجهز شوند و تخصیص سوخت براساس عملکردی که از طریق سیستم GPS احصا می‌شود به ناوگان تخصیص یابد./

نظر شما