شناسهٔ خبر: 21067 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز فعالیت یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان سیستان و بلوچستان

مسعود مالکی مراسم آغاز به کار یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن و معارفه نخستین فرمانده این یگان در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، مراسم معارفه نخستین فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با حضور جمعی از مقامات ارشد و مدیران کل استان و فرماندهان نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف در محل سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی قبل از ظهر امروز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان مالکی ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین گفت: مأموریت یگان حفاظت از اراضی، حفاظت و رفع تصرف از کلیه اراضی و املاک، تجهیزات اموال منقول و غیرمنقول و تأمین و استقرار نظم و امنیت در اماکن و اقدامات پیشگیرانه حفاظتی در این راستا و جلوگیری از هرگونه اقدام غیرقانونی در اجرای قوانین و مقررات است.

وی افزود: از اهم وظایف یگان می‌توان، تهیه و تدوین طرح‌های مورد نیاز به منظور تأمین حفاظت از اراضی، تأمین حفاظت و برقرای نظم در همه اماکن، جلوگیری از هر گونه اخلال، تصرف ، تعرض، تجاوز ، تخریب و ایجاد مزاحمت و ممانعت، نظارت و بازدید از وضعیت حفاظت فیزیکی، تهیه و تدوین طرح توزیع تسلیحات و تجهیزات انتظامی و مخابراتی، اجرای طرح‌ها و دستور العمل‌های حفاظتی و انتظامی را نام برد.

 میرشکاری معاون امنیتی، انتظامی استانداری نیز در این جلسه گفت: یکی از بهترین اقدامات در استان همین مسئله پیش‌بینی، پیشگیری و اقدام در حوزه امنیت، املاک و اقسامش است که به برکت مدیریت خوب استاندار محترم در شورای تأمین توانسته‌ایم برای اولین بار در تاریخ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاخص‌های امنیتی در استان سیستان و بلوچستان را در کشور در همه زمینه‌ها به رتبه اول برسانیم البته اعضاء شورای تأمین، نیرو انتظامی بطور ویژه ، نیروهای نظامی ، نیروهای اطلاعاتی و نهادهای امنیتی، سربازان گمنام امام زمان (عج) سیستم قضایی ، دادستان و قضات در سراسر شهرستان‌ها همکاری بسیار خوبی داشتند و این از مهمترین افتخارات ما است که اعلام می‌کنیم که با تلاش و هماهنگی همه این گروه‌ها و حتی مردم توانسته‌ایم به این مهم دست یابیم.

سرهنگ عباس نژاد  فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن  کشور گفت: یگان حفاظت در سازمان ملی زمین و مسکن در راستای ماده ۲۲۳ قانون برنامه پنجم توسعه دستورالعمل تشکیل یگان در دستگاه‌های اجرایی مصوب مقام معظم رهبری با پیگیری که از طرف وزارت راه و شهرسازی و رئیس محترم سازمان ملی زمین و مسکن صورت گرفت بود دستورالعمل آن تنظیم و در اوایل سال گذشته ابلاغ که در نهایت در شهریور ماه بنده به عنوان فرمانده این مسئولیت به عهده من گذاشته شد.

علی عباس‌نژاد اولین فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن کشور در این مراسم با تاکید بر حفظ بیت‌المال به عنوان مهمترین دغدغه این سازمان و یگان گفت: سازمان ملی زمین و مسکن از امروز دارای یگانی شد که ضابط خاص قضایی است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: آنچه برای من در این یگان مهم است ابتدا پیشگیری و سپس تشکیل پرونده قضایی تصرفات اراضی خواهد بود.

وی با تاکید بر استفاده از نیروهای آموزش دیده و دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند حفاظتی در زمینه حفاظت از اراضی ادامه داد: این یگان ضابط قضایی نیز هست و می‌تواند از طرف دستگاه قضایی با متصرفان برخورد کند.

در پایان حکم انتصاب فرماندهی یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن قرائت و به جناب سرگرد لطفی اعطاء شد و محل استقرار این یگان و نیروهای آن رسماً افتتاح گردید.

نظر شما