شناسهٔ خبر: 21112 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد:

فروش ۴۰ دستگاه لوكوموتیو برقی به ایران در دستور كار شركت روسی/ نیاز ایران به ۳ هزار واگن مسافری تا ۷ سال آینده

کارخانه لکوموتیو سازی مپنا آنتون زوبیخین معاون كارخانه «اورالسكیه لوكوموتیوی» مستقر در استان سوردلوفسك روسیه اعلام كرد كه این شركت آماده عرضه ۴۰ دستگاه لوكوموتیو برقی ۲ES۷ به ایران است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیك به نقل از زوبیخین نوشت: سال گذشته بر اساس توافق شركت روسی 'RZD Internatioal' و راه آهن جمهوری اسلامی، قرار شد بخش‌هایی از مسیر ریلی ایران، برقی و نوسازی شود كه در چارچوب تخصیص خط اعتباری روسیه عرضه محموله كاملی از لوكوموتیوهای برقی نیز در نظر گرفته شده است. شاید برخی از لوكوموتیوها در كارخانه ما تولید شود كه لوكوموتیوهای جدید برقی ۲ES۷ با اندازه ریلی ۱۵۲۰ میلیمتری است.

این خبرگزاری افزوده است: بابك احمدی قائم مقام شركت راه آهن ایراناعلام كرده كه در هفت سال آینده كشورش به بهره برداری از ۲۷ هزار دستگاه واگن باری، سه هزار دستگاه واگن مسافری و حدود یك هزار دستگاه لوكوموتیو نیاز دارد.

همچنین گزارش شده، هیات تجاری و صنعتی اعزامی سوردلوفسك تا امروز (جمعه ۳ اردیبهشت)برای ادامه گفت وگوها با نمایندگان نهادهای دولتی ایران به منظور هماهنگی در اجرای پروژه های مشترك، در این كشور باقی بمانند.

بنا به این گزارش، هنگام سفر سال گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به تهران (دوم آذرماه ۹۴)، یكی از شركت های متعلق به راه آهن روسیه، قراردادی را با شركت راه آهن ایران برای برقی كردن مسیـر راه آهن 'گرمسار- اینچه برون'، به امضـا رساند. در قـرارداد 'RZD Internatioal'، تامین مواد و تجهیزات مورد نیاز نیز شامل شده است.

ایران و روسیه فوریه ۲۰۱۶ در مسكو، اسناد مربوط به تخصیص خط اعتباری ۲.۲ میلیارد دلاری برای پروژه های مشترك در بخش احداث راه آهن و ساخت یك نیروگاه حرارتی جدید در جمهوری اسلامی را نیز پاراف كردند.

شركت 'اورالسكیه لوكوموتیوی' سال ۲۰۱۰ به منظور تولید و فروش لوكوموتیو و قطارهای سریع السیر، توسط كارخانه ماشین سازی راه آهن اورال، تاسیس شده كه به صورت مشترك متعلق به گروه ماشین سازی سینارا از روسیه و زیمنس آلمان است و به صورت انبوه، لوكوموتیوهای برقی و همچنین قطارهای برقی مسافربری لاستوچكا را تولید می كند.

نظر شما