شناسهٔ خبر: 21113 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد:

۳ هزار واحد مسكن مهر در آذربایجان غربی آماده بهره برداری/ واگذاری بیش از ۳۴ هزار واحد مسكن مهر

نشست مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تاكنون ۳۴ هزار و ۳۴۰ واحد مسكن مهر در آذربایجان غربی افتتاح شده و سه هزار واحد آماده تحویل به متقاضیان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، داریوش نصر در نود ویكمین جلسه شورای تامین مسكن و حمل و نقل استان گفت: تاکنون ۳۴ هزار و ۳۴۰ واحد مسكن مهر در آذربایجان غربی افتتاح شده و سه هزار واحد مسكن مهر آماده تحویل به متقاضیان است كه در صورت تامین خدمات زیربنایی و روبنایی قابل بهره برداری خواهد بود.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینكه پروژه‌های مسكن مهر استان از ۸۷ درصد پیشرفت اجرایی برخوردار است، ادامه داد: ۲۶ هزار  واحد مسكن مهر در قالب تعاونی و ۱۴ هزار و ۷۱۵ واحد مسكن مهر از طریق خودمالكی و گروهی ساخت و ساز می‌شوند.

وی ادامه داد: ۱۱ هزار و ۴۰ واحد مسكن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ساخت و ساز می شود.

نصر تصریح كرد: روند پیشرفت اجرایی پروژه مسكن مهر در شهرستانهای اشنویه، پیرانشهر، بوكان، ماكو، خوی،سلماس و میاندوآب از میانگین استانی بالا است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینكه دفترچه اقساط برای ۳۲ هزار و ۳۱۲ واحد مسكن مهر در مجموع شهرهای بالا و زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده است، اظهار كرد: تا به امروز ۱۱۱۴۲میلیارد ریال تسهیلات مسكن مهر در كل استان پرداخت شده است.

نود و یكمین جلسه شورای تامین مسكن و حمل و نقل استان با هدف ارائه گزارش آخرین وضعیت پروژه های مسكن مهر، وضعیت خدمات زیربنایی و روبنایی در سایت های مسكن مهر، بررسی عملكرد مصوبات جلسات گذشته شورا  و بحث و تبادل نظر در خصوص مشكلات و موانع پروژه های مسكن مهر و با حضور معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، مدیركل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

جلسات ویژه با مدیران بانكهای عامل در زمینه سرمایه گذاری در بخش مسكن و صنعت ساختمان

در این جلسه، تقی كهوریان معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز با بیان اینكه بازار مسكن؛ كلید توسعه و رونق اقتصادی استان محسوب می شود، افزود: با توجه به اینكه مسكن از نیازهای حیاتی مردم به شمار می رود، تامین مسكن اقشار مختلف جامعه از مهمترین دغدغه های مدیریت كلان استان است.

وی بر تشكیل جلسات ویژه با مدیران بانكهای عامل در زمینه سرمایه گذاری در بخش مسكن و صنعت ساختمان تاكید كرد و گفت: ایجاد رقابت سالم و تشویق برای سرمایه گذاری در صنعت ساختمان بسیار ضروری است.

کهوریان با بیان اینكه گره مشكلات مسكن مهر در جلسات شورای تامین مسكن و حمل و نقل استان با بررسی تك تك مسایل باز خواهد شد، تصریح كرد: روند اجرای طرح مسكن مهر را براساس برنامه زمانبندی و تفكیك وظایف دستگاههای اجرایی دنبال می كنیم.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: فرآیند ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی در سایت های مسكن مهر لازم است تسریع یابد.

كهوریان همچنین بر تشكیل جلسات شورای تامین مسكن در شهرستانها با حضور فرمانداران تاكید كرد.

نظر شما