شناسهٔ خبر: 21140 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

به صورت رسمی از فردا صورت می‌گیرد؛

ورود قطار پنج‌ستاره فدک به مسیر تهران-شیراز

قطار پنج ستاره فدک سومین رام از قطارهای پنج ستاره فدک به صورت رسمی از صبح فردا در مسیر تهران-شیراز با حضور استاندار فارس و مدیران استانی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ سومین رام از قطارهای ۵ ستاره فدک در مسیر راه‌آهن تهران-شیراز راه‌اندازی شد که به این ترتیب این قطارها علاوه بر مسیر تهران-مشهد در مسیر تهران-شیراز نیز سیر و حرکت خواهد داشت.

این امر با همكاری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و در پی استقبال شهروندان از قطار مسافری شیراز- تهران برای افزایش تعداد رام قطار انجام شد. بر این اساس مقرر شد که قطار فدک به صورت یک روز درمیان در مسیر تهران-شیراز سیر داشته باشد.

مهرداد انصاری مدیرکل راه‌آهن فارس(شیراز)  در این باره گفت: بلیت این قطار هم اكنون از طریق دفاتر فروش بلیت و وب سایت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به نشانی اینترنتی قابل خرید است.

انصاری اظهار کرد: قطار چهار تخته فدك با دارا بودن ویژگی‌های منحصر به فرد در ردیف قطارهای ۵ ستاره قرار دارد و امكانات آن به منظور رعایت سنت مهمان‌نوازی ایرانی طراحی شده است. علاوه بر امكانات مطلوب این واگنها، مهمانداران دارای تحصیلات دانشگاهی و مسلط به دو زبان انگلیسی و عربی بوده كه در طول سفر پذیرای مسافران هستند.

مدیركل راه آهن فارس گفت: با توجه به اینكه اواخر سال ۹۴ سرعت قطارها در این محور به طور میانگین به حد نصاب ۱۲۰ كیلومتر بر ساعت و در ۲۵ درصد محور به ۱۴۰ كیلومتر بر ساعت رسیده است.

بر این اساس قرار است صبح فردا یکشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه طی مراسمی با حضور استاندار شیراز٬ مدیران کل استان و مقامات محلی افتتاحیه ورود قطار پنج ستاره فدک به مسیر تهران-شیراز برگزار شود./

نظر شما