به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، از جمله برنامههای این اداره کل در سال ۹۵را تکمیل پروژههای نیمه تمام سال گذشته عنوان کرد که از مهمترین آنها پروژه باند دوم نایین – انارک، باند دوم علویجه - پلیس راه، باند دوم بادرود – کاشان و گلپایگان – موته عنوان کرد که برخی از آنها جزو پروژههای سفر ریاست محترم جمهوری است و لازم است تا پایان سال ۹۵ با توجه به اعتباراتی که تامین خواهد شد به بهرهبرداری برسند.
حجت اله غلامی یکی از اهداف راه و شهرسازی استان را اتصال شهرستانها به مرکز استان از طریق احداث باند دوم اعلام کرد و گفت: از جمله برنامههای این اداره کل در راستای ارتقای ایمنی تردد در جادههای استان، اتصال شهرستانها و استانهای مجاور با کلانشهر اصفهان به صورت دو بانده است که امید است بخش عمدهای از این برنامهها در سال جدید عملیاتی شود.
وی از دیگر پروژههای مهم استان را تکمیل کنارگذر غرب اصفهان در سال جدید و عملیاتی نمودن آزادراه کنارگذر شرق نام برد و گفت: پروژه کنارگذر شرق اصفهان سالها بدلیل نبود اعتبارات لازم تعطیل بوده که با توجه به برنامهریزیهای انجام شده و با مشارکت صندوق بازنشستگی کشور امسال عملیاتی و بخش عمدهای از ترافیک شهری اصفهان به سمت جاده شیراز هدایت خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به قانون تصویب شده در دی ماه سال ۹۴ گفت: با استناد به قانون مصوب شده سال گذشته، به وزارت راه و شهرسازی مجوز داده شده که بتواند عملیات ایمنی و ارتقاء کیفی را در تمامی بزرگراهها با تبدیل شدن به آزادراه و با کمک بخش خصوصی افزایش دهد.
وی استان اصفهان را پیش قدم در این برنامه دانست و اظهار کرد: از جمله محورهایی که مستعد تبدیل شدن به آزادراه هستند محور دلیجان– میمه - اصفهان، اصفهان – شیراز، اصفهان – نایین و اصفهان - شهرکرد است که با احداث تقاطعهای غیرهمسطح و استفاده از حفاظهای بتنی و افزایش ایمنی تردد و استانداردهای مورد نظر به آزادراه تبدیل خواهند شد.
غلامی یکی از محاسن تبدیل شدن بزرگراه به آزادراه را ضمن افزایش ضریب ایمنی در تردد وسایل نقلیه، حذف این محورها از سرجمع اعتبارات دولتی دانست و در ادامه بیان داشت: با مشارکت بخش خصوصی بخش عمدهای از سرجمع اعتبارات دولتی، ملی و استانی حذف و میتوان این اعتبارات را به سایر راههای اصلی، شریانی و روستایی اختصاص داد.
غلامی اعلام داشت: در این راستا و با هدف تبدیل ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه به آزاد راه در استان این اداره کل آمادگی دارد با فراخوان اعلام شده از شرکتهایی که توان سرمایهگذاری در اینخصوص را دارند ثبتنام نماید.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تمامی اقدامات انجام شده را به منظور ارتقای کیفی جادهها، تامین ایمنی بیشتر در سفرها، کاهش آمار تصادفات و رسیدن به سطح استانداردهای بینالمللی نام برد و ابراز امیدواری کرد با اقدامات انجام شده بتوان شاهد سفری بیخطر برای رانندگان باشیم.
وی در خصوص شناسایی و رفع نقاط پرتصادف در جادههای استان اشارهای به شیوه نامه جدید ابلاغی توسط وزارت راه و شهرسازی برای تشخیص نقاط پرتصادف کرد و گفت: با استناد به این شیوه نامه، ضرایب و پارامترهایی وجود دارد که لازم است بر اساس آنها نقاط پرتصادف شناسایی و رفع گردد کما اینکه میزان اعلام ضرایب به گونهای است که بسیاری از نقاطی که جزو نقاط پرتصادف نبودهاند با این شرایط جزء نقاط پرتصادف محسوب شده و لازم است در راستای رفع آنها اقدام شود.
غلامی در پاسخ به تعداد نقاط پرتصادف شناسایی شده در جادههای استان و اقدامات انجام شده تاکنون در زمینه رفع این موانع گفت: بیش از ۱۰۹ نقطه پرتصادف در شبکه راههای استان شناسایی شده که با انجام اقداماتی از قبیل اصلاح شیب طولی یا عرضی جاده، آشکارسازی، اجرای روشنایی مسیر، ایجاد حفاظهای بتنی و گاردریل و گاها تغییر مسیر میتوان آنها را رفع نمود.
نظر شما