شناسهٔ خبر: 21181 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح دستاوردهای طرح نوروز ۹۵ سفرهای دریایی هرمزگان/ روایت فرماندار قشم از نظم بی‌نظیر ترددهای دریایی

مراسم آیین تجلیل از تلاشگران سفرهای دریایی هرمزگان در نوروز ۹۵ با حضور جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، مدیران بنادر، فرماندهان ارگان‌های نظامی و دست اندرکاران بخش‌های مختلف ناوگان مسافری دریایی این استان در بندر شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابتدای این مراسم ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان به بیان گزارشی از نتایج و دستاوردهای طرح نوروزی ۹۵ پرداخت و اولویت‌های سال جدید این اداره کل در بخش فعالیت‌های مسافری و گردشگری را نیز تشریح کرد.

وی از عزم و برنامه‌ریزی جدی این اداره کل در زمینه ساماندهی و استانداردسازی شناورهای گردشگری، توسعه توریسم دریایی بین بنادر و جزایر خلیج فارس و راه‌اندازی خطوط جدید مسافری در این استان طی سال ۹۵ سخن گفت.

۱۰ سال طرح نوروزی بدون تلفات انسانی

مهدی نوفرستی معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز ضمن اشاره به اجرای موفق طرح نوروزی گفت: طی ۲۰ روز اجرای این طرح که بیش از ۳ هزار نفر در بخش‌های مختلف آن همکاری داشتند، بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سفر دریایی به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن ۸,۳ درصد رشد داشته است.

نوفرستی ضمن تشریح گوشه‌هایی از نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل‌های آماری مربوط به این طرح، تصریح کرد: همچنین در شاخص تعداد تردد دریایی ۳۱ درصد و در بحث جابجایی خودرو ۲,۷ درصد رشد را شاهد بودیم.

بنادر پهل و لافت عهده‌دار نیمی از حجم کل ترددهای دریایی

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیشترین سهم جابجایی مسافر را مربوط به مسیر دریایی پهل- لافت در جزیره قشم دانست که ۴۹ درصد از کل ترددهای دریایی نوروز ۹۵ را شامل می‌شد.

این مقام مسئول از ارایه ۶ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت خدمات کاملا رایگان به خدمه شناورهای مسافری در قالب طرح نوروزی سخن به میان آورد و افزود: در قالب این طرح که در سه شاخص ایمنی بنادر، مسیرها و شناورها اجرایی شد، ۱۳ بندر و ۱۰مسیر دریایی فعالیت داشتند.

سهم ۱۸ درصدی فعالیت‌های گردشگری از تردد های دریایی

وی همچنین گفت: ۱۸ درصد کل سفرهای دریایی طرح نوروزی امسال به فعالیت‌های گردشگری اختصاص داشت.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مصوب کردن طرح نوروزی در مراجع استانی و کشوری، کنترل تردد قایق‌های غیرمجاز و توجه جدی به توسعه گردشگری دریایی به عنوان مهم‌ترین اقدامات و اولویت‌های امسال برشمرد.

"نظم بی‌نظیر" ترددهای دریایی مسافران نوروزی 

عزت کمال زاده فرماندار شهرستان قشم نیز که به عنوان مهمان ویژه در این مراسم سخنرانی کرد، وضعیت ساماندهی و نظم ترددهای دریایی در مسیرهای منتهی به جزیره قشم را " بی‌نظیر" توصیف کرد و گفت: طی ایام نوروز گزارشی از نارضایتی مسافران نداشتیم، از سوی دیگر خوشبختانه هیچ گونه بحران و سانحه دریایی نیز رخ نداد.

وی از اقدامات مجموعه مدیریتی سازمان بنادر چه در سطح ملی و چه در سطح استانی برای استانداردسازی شناورهای مسافری دریایی ابراز رضایت کرد.

کمال زاده در بخش دیگری از اظهاراتش با ناوگان مسافری دریایی موجود را در شان مردم هرمزگان دانست و اضافه کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید همچنان تلاش کرد.

استقبال از برنامه‌های گردشگری و تفریحات دریایی

فرماندار شهرستان قشم در عین حال تصریح کرد: با اقدامات و برنامه‌های ستاد خدمات سفر این شهرستان در نوروز امسال تلاش کردیم تا مردم به جای سرکشی صرف به مراکز خرید، به سوی استفاده از برنامه‌ها و امکانات توریستی جزیره و تفریحات و گشت‌های دریایی روی بیاورند.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم بالغ بر ۷۰ نفر از دست اندرکاران بخش‌های مختلف طرح نوروزی مورد تقدیر قرار گرفتند.  

نظر شما