شناسهٔ خبر: 21240 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای برنامه‌های بازآفرینی پایدار شهری،

انعقاد تفاهم‌نامه مشترك راه و شهرسازی استان اردبیل با شهرداری‌ها

خلیل محبت خواه مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل از انعقاد تفاهم‌نامه مشترك با شهرداران در راستای برنامه‌های بازآفرینی پایدار شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل، خلیل محبت خواه در بازدید از سكونتگاه‌های غیررسمی حاشیه شهر اردبیل ضمن اعلام این خبر افزود: این تفاهم‌نامه‌ها در راستای سیاست‌های شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و اداره کل راه و شهرسازی استان، به جهت جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی در شهرها و ساماندهی بافت‌های حاشیه‌ای و نامناسب موجود در جهت اهداف سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی منعقد شده است.

وی همکاری و بهره‌گیری متقابل به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اجرائی مدیریتی ، علمی ، پژوهشی ، آموزشی طرفین در زمینه برنامه‌های باز آفرینی شهری پایدار محدوده‌ها و محلات هدف بهسازی و نوسازی را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه عنوان كرد و گفت: این تفاهم‌نامه‌ها با شهرداری‌های اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد و خلخال به امضا رسیده و امیدواریم با اجرای مفاد مورد توافق، برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی و شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در استان اجرایی شود.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان اردبیل نیز این تفاهم‌نامه را زمینه‌ساز همكاری گسترده راه و شهرسازی استان و شهرداری‌ها برشمرد و گفت: این تفاهم‌نامه در چهار ماده به امضاء طرفین رسیده و به منظور پیشبرد اجرای مفاد این تفاهم‌نامه ، کمیته‌ای متشکل از معاون امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان و شهرداری‌ها تشکیل خواهد شد که این کمیته در زمینه فعال‌سازی ، نظارت ، و پیگیری مفاد تفاهم‌نامه اقدام خواهد كرد.

عبدالرحمن روحی تدوین و بازنگری دستورالعمل‌ها، آئین‌نامه‌ها، لوایح قانونی و .... جهت احیاء توانمندسازی و نوسازی محدوده‌ها و محلات هدف در این شهرها را از جمله مفاد این تفاهم‌نامه‌ها ذكر كرد و افزود: توصیه و پیشنهاد جهت پیش‌بینی اعتبار مناسب جهت محلات هدف از محل اعتبارات عمرانی فصل عمران شهری نیز از موارد توافق طرفین است.

وی همچنین همکاری در برگزاری گردهمائی‌ها ، سمینارهای علمی ، پژوهشی و دوره‌های آموزشی مشترک و همکاری در ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی یکپارچه برای محلات هدف را از دیگر موضوعات این توافق عنوان كرد و گفت: با اجرای تعهدات طرفین، نظارت بر طرح‌های بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک به منظور تقویت نهادها و ساختارهای مدیریتی مرتبط با بهسازی و نوسازی میسر خواهد شد.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان اردبیل از همکاری دو جانبه راه و شهرسازی و شهرداری‌ها در تهیه طرح‌ها و اجرای پروژه‌های محرک توسعه و اثرگذار در محلات هدف شهرهای استان خبر داد و افزود: پیش‌بینی سازوکارهای لازم در خصوص جلب حمایت‌های قانونی، تسهیلات، مشوق‌ها و کمک‌های بلاعوض دولت به منظور تسریع در امر بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده از تعهدات طرفین در این تفاهم‌نامه‌ها است.

نظر شما