شناسهٔ خبر: 21255 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعدالله عبداللهی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بنادر خوزستان در ۲ سال گذشته/ آماده‌سازی ۶۰۰ هکتار برای بهبود وضعیت لجستیک و انبارداری در بندر امام (ره)

سعدالله عبدالهی مدیرکل بنادر استان خوزستان از جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بنادر خوزستان در ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: اخیرا آماده‌سازی ۶۰۰ هکتار را برای بهبود وضعیت لجستیک و انبارداری در بندر امام شروع کردیم و بخش خصوصی نیز از این مسئله استقبال کرد.

سعدالله عبداللهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اجرای برجام و تاثیر آن بر بنادر استان خوزستان گفت: قبل از اجرای برجام سعی کردیم شرایط سختی را که به وجود آمده به نحوه مطلوبی اداره کنیم و در بعضی از قسمت‌ها موفق بودیم. واقعیت این است در تأمین و توسعه تجهیزات داخلی بنادر به دلیل تحریم‌ها مشکل داشتیم. ما امیدواریم که با اجرای برجام ورود سرمایه‌گذاران خارجی در بنادر کشور افزایش یابد همچنین انتقال دانش فناوری از کشورهایی که در زمینه بنادر دریایی پیشرو هستند به بنادر ایران امکان‌پذیر شود.

وی با بیان اینکه یکی از تاثیرات برجام انتقال دانش تولید تجهیزات بندری است ادامه داد: تولید تجهیزات بندری به دست مهندسان ایرانی می‌تواند باعث توسعه بنادر از لحاظ اقتصادی و فناوری شود. با انتقال دانش تولید تجهیزات بندری می‌توانیم خود به بنادر ایران به نحوه مطلوبی در تمامی زمینه‌های بندری توسعه ببخشیم.

مدیرکل بنادر استان خوزستان با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی ادامه داد: با توجه به این شعار می‌توان با بازگشایی مسیرهای ارتباطی دریایی حجم عملیات دریایی در بنادر ایران را افزایش داد.

عبداللهی با بیان اینکه بنادر استان خوزستان پیشرفت قابل توجه‌ای در زمینه سرمایه‌گذاری داشتند افزود: با تقسیم کاری که برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران صورت گرفته شرایط سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری آسان‌تر شده چون احداث و توسعه زیرساخت‌ها با دولت و بهره‌برداری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

وی درباره حضور خطوط کشتیرانی در بنادر استان خوزستان گفت: قبل از برجام خطوط کشتیرانی بین‌المللی به بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌رفتند که صرفه اقتصادی برای آنها نداشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل کمرنگ بودن حضور خطوط کشتیرانی بین‌المللی در بنادر استان خوزستان و دیگر بنادر ایران مشکل سوئیفت در زمان تحریم‌ها بود افزود: به لطف خدا با اجرای برجام آن دو مشکل برای حضور یافتن لاینرهای خارجی در بنادر ایران حل شد و امیدواریم در آینده شاهد مبادلات و سرمایه‌گذاری و حضور پرنگ لاینر خارجی در بنادر ایران شاهد باشیم.

عبداللهی با اشاره به جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه به بنادر استان خوزستان در ۲ سال گذشته گفت: با توجه به استقبالی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری بنادر استان خوزستان به خصوص بندر امام، در بندر امام (ره) یک اراضی ۵۰۰ هکتاری برای پشتیبانی درست شد و با سرمایه بخش خصوصی این اراضی در دست بهره‌برداری است. ما اخیرا ساخت یک اراضی ۶۰۰ هکتاری را شروع کردیم و که چند سرمایه‌گذار بخش خصوصی از این طرح استقبال کردند. هدف از این طرح افزایش اراضی برای بهبود وضعیت لجستیک و انبار داری است./

نظر شما