شناسهٔ خبر: 21261 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان:

انجام ۱۲ عملیات اجرایی در فرودگاه رفسنجان/ساماندهی عمومی فرودگاه‌های استان ادامه دارد

فرودگاه رفسنجان مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان، فرودگاه‌های پنج‌گانه استان را کارگاهی بزرگ توصیف کرد و گفت: در ادامه برنامه‌های ساماندهی عمومی فرودگاه‌های استان، ۱۲ برنامه محوری در فرودگاه رفسنجان، علاوه بر تغییر چهره فرودگاهی، زیرساخت‌های اساسی را سامان داده یا متحول ساخته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های استان کرمان، محمد نخعی مدیرکل فرودگاه‌های استان، فرودگاه‌های پنج‌گانه استان را کارگاهی بزرگ توصیف کرد و گفت:

در ادامه برنامه‌های ساماندهی عمومی فرودگاه‌های استان، ۱۲ برنامه محوری در فرودگاه رفسنجان ،علاوه بر تغییر چهره فرودگاهی، زیرساخت‌های اساسی را سامان و یا متحول ساخته است.

وی بازسازی ساختمان اداری و بهداشتی فرودگاه را پس از ۲۰ سال با هزینه یک میلیارد ۲۰۰ میلیون ریال در اسفند ماه ضربتی خواند.

نخعی در ادامه به سایر امور اجرائی اشاره کرد و گزارش داد: نبود گاز در فرودگاه مستلزم هماهنگی‌های گسترده ،صرف هزینه ونیز بسترسازی فنی لازم بود که این امور با هزینه‌ای بالغ بر ۲میلیارد ریال برغم بعضی تنگناهای اداری و مالی با تعامل، انجام وهم اکنون در حال تست خطوط و از هفته آتی چراغ گازی مشعل‌های فرودگاهی را روشن خواهد ساخت.

در ادامه لازم بود تا چهره فرودگاه از لحاظ عمرانی و زیبایی بصری از زیرساخت بهسازی شود که در این ارتباط محوطه‌های مقابل و پشت پایانه تخریب و مجددا با سنگ‌های نفیس از نوع گرانیت با مهندسی مجدد آرایه شده است همچنین زیباسازی و اصلاح فضای سبز مقابل پایانه و میدان ورودی پایان یافته است.

وی از بهسازی صندلی‌های سالن با روکش نمودن صندلی‌ها با هزینه ۱۰۰ میلیون ریال را در حوزه فرودگاهی خبر داد.

وی اصلاح ساختارهای مهم محفظه‌های نگهداری سیستم‌های روشنائی باند با رویکرد تامین سلامت پروازی با اعتبار ۳۰۰میلیون ریال، اجرای کامل ساختمان دژبانی و فنس اطراف یگان سپاه حفاظت هواپیمائی با اعتبار ۲۵۰ میلیون ریال، عایق‌سازی خطوط آب سامانه‌های شوفاژ پایانه‌ها با اعتبار ۲۵۰ میلیون ریال، توسعه اتاق آماده کارکنان ایمنی و آتش نشانی با تخریب بتن ورودی و اجراء مجدد و اصولی با هزینه ۳۰۰ میلیون ریال، بهسازی بنای سامانه‌های NDB-رکوردر و سانترال تلفن با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال و اجرای بتن فنس اطراف فرودگاه با اعتبار ۳۵۰ میلیون ریال را از دیگر امور اجرائی اعلام نمود.

برچسب‌ها:

نظر شما