شناسهٔ خبر: 21278 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معیدفر در سمپوزیوم «روانشناسی ترافیک و حمل و نقل: چالش‌ها و چشم‌اندازها»:

توسعه باید با فرهنگ و سبک زندگی عجین شود/ علت سیر صعودی تلفات سوانح رانندگی در مناطق کمتر برخوردار

سعید معیدفر مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه باید با فرهنگ و سبک زندگی عجین شود گفت: هم اکنون نرخ مرگ و میر ناشی از تلفات سوانح رانندگی در سطح کلان‌شهرها روند کاهشی دارد اما در مقابل در مناطق کمتر توسعه یافته نرخ تلفات رانندگی در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ سعید معیدفر امروز دوشنبه ۶ اردیبهشت در سمپوزیوم «روانشناسی ترافیک و حمل و نقل: چالش‌ها و چشم‌اندازها» گفت: از نکاتی که امروز به عنوان یک مسئله اجتماعی باید به آن توجه شود موضوع ایمنی و توسعه در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، مادی و سبک زندگی در یک جامعه است.

وی با بیان اینکه رابطه بین توسعه و ایمنی یک رابطه از نوع خطی است افزود: در ادبیات گذشته به موضوع توسعه به عنوان یک موضوع صرفا مادی نگاه می‌شد اما با گذر زمان و به تدریج توسعه با فرهنگ و سبک زندگی عجین شد.

مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه توسعه باید همگام با فرهنگ و ارزش یک جامعه بسط و تامین داده شود افزود: سال ۸۴ با حدود ۲۸ هزار تلفات رانندگی شاهد بیشترین میزان جان‌باختگان در سطح جاده‌ها بودیم اما زمانی که شاهد تحول در نگرش‌ها، فرهنگ و ارزش در کلان‌شهرها بودیم منحنی افزایش تلفات رانندگی نیز سیر نزولی به خود گرفت. در مقابل، در مناطق کمتر توسعه یافته و کمتر برخوردار که به ساختارها، ارزش‌ها و نگرش‌ها توجه نشد٬ شاهد سیر صعودی تلفات سوانح رانندگی هستیم.

وی گفت: هم اکنون نرخ مرگ و میر ناشی از تلفات سوانح رانندگی در سطح کلان‌شهرها روند کاهشی دارد اما در مقابل در مناطق کمتر توسعه یافته نرخ تلفات رانندگی در حال افزایش است.

مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: این نشان می‌دهد باید اقدامات و سیاست‌های خود را عمدتا در مناطق کمتر توسعه یافته متمرکز کنیم تا با تغییر نگرش‌ها، ارزش‌ها، فرهنگ و سبک زندگی تلفات سوانح رانندگی روند کاهشی داشته باشد./

نظر شما