شناسهٔ خبر: 2128 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه مطرح کرد:

90 درصد از کالاهای ترانزیتی و بنادر امکان جابه‌جایی با قطار را دارند

محمد سعیدنژاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در حال حاضر 90 درصد از کالاهای ترانزیتی که از طریق دریا وارد می‌شوند امکان بارگیری توسط راه‌آهن را دارد.

محمد سعید‌نژاد به ایسنا گفت: در حال حاضر دو بندر مهم و اصلی کشور یعنی رجایی و امام به خطوط شبکه اصلی راه‌آهن متصل‌اند و با توجه به این‌که حدود 90 درصد از بارهای ترانزیتی از طریق همین دو بندر وارد کشور می‌شوند، نشان‌دهنده‌ی امکان بالقوه بالا برای ترانزیت داخلی کالا توسط راه‌آهن است.

معاون وزیر راه ادامه داد: البته افزایش اقبال صاحبان ترانزیت به خطوط ریلی نیاز به توسعه کامل زیرساخت‌ها خواهد داشت که با برنامه‌ ریزی‌های صورت گرفته در وزارت راه و شهرسازی امیدواریم این امر در آینده‌ای نزدیک امکان‌پذیر شود.

وی از برنامه‌ریزی برای انتقال دیگر بنادر اصلی کشور به خطوط ریل نیز خبر داد و اظهار کرد: یکی از این بندر‌ها بندر چابهار است که با توجه به جایگاه مهمی که در منطقه دارد اتصال آن به خطوط ریلی می‌تواند ملزومات لازم برای توسعه اقتصادی آن را فراهم آورد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: طرح اتصال چابهار به خطوط ریلی از طریق وصل شدن به راه‌آهن زاهدان که به شبکه اصلی خطوط راه‌آهن متصل است در حال پیگیری است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد نهایی‌شدن این طرح باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما