شناسهٔ خبر: 21314 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

ظرفیت‌های خوب تربیت نیروی انسانی هوانوردی بین ایران و فرانسه وجود دارد

پرچم ایران و فرانسه معاون دانشگاه هوانوردی غیرنظامی «اِنَك» (Enac) فرانسه گفت: مراكز آموزشی و تخصصی هوانوردی ایران و فرانسه می‌توانند در زمینه تربیت خلبان، كارشناس خدمات فرودگاهی، مهندس تعمیر نگهداری و نیروی انسانی صنعت هوانوردی با یكدیگر همكاری كنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فیلیپ كرباسا Philippe Crَebassa گفت: دانشكده صنعت هواپیمایی كشوری و دانشگاه اِنَك فرانسه می‌توانند در زمینه تربیت نیروی انسانی صنعت هوانوردی در تمام بخش های مورد نیاز و تربیت مدیران این صنعت همكاری های خوبی داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری سمینار بررسی فرصت‌های همكاری ایران و فرانسه در زمینه آموزش عالی و تخصصی حوزه هوانوردی به ایرنا گفت: برگزاری این سمینار در تهران نقطه عطفی برای آغاز همكاری های آموزشی ایران و فرانسه در زمینه صنعت هوانوردی است.

معاون دانشگاه اِنَك فرانسه افزود: خوشبختانه صنعت هوانوردی ایران در سال های اخیر رشد خوبی داشته است و متخصصان و كارشناسان ایرانی اقدام‌های موفقیت آمیزی در این صنعت داشته اند.

به گزارش ایرنا، سمینار بررسی فرصت‌های همكاری ایران و فرانسه در زمینه آموزش عالی و تخصصی حوزه هوانوردی با حضور مسئولان آموزشی دانشگاه اِنَك فرانسه و مسئولان سازمان هواپیمایی كشوری، دانشكده صنعت هواپیمایی، اساتید و دانشجویان این دانشكده و مدیران برخی از شركت های هواپیمایی ایران سی و یكم فروردین ماه امسال در دانشكده صنعت هواپیمایی كشوری برگزار شد.

«آلن وید آلیس» وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه روز ۳۰ فروردین ماه به منظور توسعه همكارهای ایران و فرانسه در حوزه حمل ونقل هوایی و دریایی به دعوت وزیر راه و شهرسازی كشورمان در راس هیاتی وارد تهران شد.

وی در این سفر تاكید كرد: همكاری‌های ما در چارچوب سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در ژانویه ۲۰۱۶ به پاریس توسعه خواهد یافت و ما بسیار خوشحالیم كه ایران و فرانسه بار دیگر همكاری‌های خود را در بخش‌های مختلف آغاز كرده‌اند.

با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) و لغو تحریم ها، در سفر اروپایی حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه، قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس منعقد شد./

نظر شما