شناسهٔ خبر: 21327 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

جزئیات هفتمین جلسه كارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان‌های حیاتی و بلایای جوی و طوفان؛

هماهنگی با مدیران بحران و پدافندغیرعامل استان‌ها برای تهیه بسته اجرایی بحران/ بررسی نقشه راه عملیاتی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سال ۹۵

کارگروه تخصصی حمل ونقل شریان‌های حیاتی كارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان‌های حیاتی و بلایای جوی و طوفان در هفتمین نشست خود ۵ مصوبه داشت که بر این اساس مقرر شد نقشه راه سال ۹۵ با رویكرد عملیاتی به اعضای کارگروه ارسال تا بعد از بررسی و جمع‌بندی برای تصویب در جلسه آتی ارائه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ هفتمین جلسه كارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان‌های حیاتی و بلایای جوی و طوفان به ریاست امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادحمل و نقل و با مشاركت اعضای كارگروه برگزار شد.

در این نشست علاوه بر معاون وزیر راه و شهرسازی٬ حیدری دبیر كارگروه حمل‌و نقل، شریان‌های حیاتی و بلایای جوی و طوفان٬ بیت‌الهی نماینده مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهر سازی٬ كریمی دبیر كارگروه فرعی حمل و نقل دریایی٬ عابدینی دبیر كارگروه فرعی بلایای جوی و طوفان٬ اعرابی دبیر كارگروه فرعی شركت فرودگاه‌ها٬ فیروزی‌پور دبیر كارگروه فرعی هواپیمایی٬ ناوی دبیر كارگروه فرعی حمل و نقل جاده‌ای٬ سعادت دبیر كارگروه فرعی حمل و نقل ریلی٬ خجسته مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی٬ نعیمی مجد مدير بحران و پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی نیز حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه دبیرکارگروه خلاصه‌ای از اقدامات انجام شده توسط زیر بخش‌ها را درباره مصوبات جلسه ششم ارائه کرد و سپس امیر امینی رئیس کارگروه توضیحات درباره سیل اخیر استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان و نحوه عملکرد دستگاه‌های عمل‌کننده ارائه کرد و از زیربخش‌ها در خواست شد تا جلسه بعد برنامه عملیاتی سال ۱۳۹۵ خود را تهیه و ارائه کنند همچنین اعلام شد طرح‌های پیشنهادی مطالعاتی زیربخش‌ها برای سال ۱۳۹۵ در صورت تصویب در کارگروه اصلی با اولویت تامین اعتبار خواهند شد.

دبیر کارگروه فرعی بلایای جوی و طوفان درباره پیش بینی سیل‌های اخیر و دبیر کارگروه فرعی حمل و نقل ریلی درباره حادثه ریزش کوه در محور لرستان گزارشی ارائه کردند و در ادامه خجسته مدیر راهداری و نعیمی مجد مدیر بحران و پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی گزارشی از آموزش‌ها و مانورهای انجام شده و خسارت های وارد شده بر استان ارائه کردند.

بر این اساس مصوبات هفتمین جلسه نشست كارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان‌های حیاتی و بلایای جوی و طوفان نیز به شرح ذیل است:

- برنامه‌های عملیاتی و نقشه راه كارگروه اصلی و كارگروه‌های فرعی سال ۹۵ با رویكرد عملیاتی جهت بررسی و پیشنهاد نکته نظرات به اعضای کارگروه اصلی ارسال و بعد از جمع بندی جهت تصویب در جلسه آتی كارگروه ارائه شود.

- جلسه‌ای با حضور مدیران بحران و پدافندغیرعامل استان‌های كشور و نمایندگان كارگروه‌های فرعی جهت ارائه بسته اجرایی برنامه‌ها و طرح‌های ادارات كل و هماهنگی های لازم تشكیل شود.

- توسط دبیرخانه فرآیند اطلاع‌رسانی جامع بین ادارات کل، زیربخش‌ها و كارگروه اصلی تهیه و به اعضای کارگروه اصلی و استان‌ها ابلاغ شود.

- به منظور تسریع در اطلاع رسانی و مدیریت عملیات مقابله با بحران شماره تلفن اعضای كارگروه اصلی به سازمان هواشناسی جهت دریافت پیامهای پیش بینی هواشناسی ارائه شود.

- اعضای كارگروه اصلی به نمایندگی از طرف سازمان متبوع در مورد حوادث غیرمترقبه حوزه عمل مسئول اطلاع رسانی ساعت صفر و پاسخگویی به دبیرخانه و ریاست كارگروه اصلی است./

نظر شما