شناسهٔ خبر: 21351 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کشاورزیان در دیدار با مدیران عامل شركتهای آزادراه‌های كشور:

تاكید براستفاده از فناوری‌های روز دنیا در آزادراههای كشور/ اهمیت پرداخت الكترونیكی عوارض

کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دیدار با مدیران عامل شركتهای آزادراه‌های كشور با اشاره به اهمیت پرداخت الكترونیكی عوارض گفت: اخذ عوارضی نقدی ضمن اتلاف وقت مردم موجب کاهش تعداد كاربران آزادراه‌ها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای٬ داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با مدیران عامل شركتهای آزادراه‌های كشور ضمن تاكید بر نگهداری مطلوب از آزادراه‌های كشور توسط سرمایه‌گذاران اظهار کرد: استفاده روز افزون هموطنان از آزادراه‌های كشور ایجاب می‌کند كه عملیات راهداری، ایجاد تسهیلات و استفاده از فناوری‌های روز دنیا به منظور خدمات بهتر به استفاده‌كنندگان از راهها به صورت مطلوب و كامل توسط شركتهای مربوطه و مسئول آزادراه‌ها بانجام برسد.

وی توجه به موضوع پرداخت الكترونیكی عوارض (ETC) را یك ضرورت در آزادراه‌ها برشمرده و افزود: بسیاری از مواقع به لحاظ حجم ترافیك در ایستگاه‌های عوارضی و اخذ عوارضی نقدی ضمن اتلاف وقت مردم و انرژی موجب می‌گردد تعداد كاربران از آزادراه‌ها كاهش یابد، لذا باید تلاش نمود دروازه‌های عبور به طریق اخذ عوارضی الكترونیكی توسعه یافته و توجه بیشتری به موضوع معطوف گردد.

مهندس كشاورزیان یكسان سازی در عملیات اداره و نگهداری ازآزادراه‌های كشور را مهم دانست و گفت : از آنجا كه در آینده نزدیك دوره بهره‌برداری سرمایه‌گذاری در تعدادی از آزادراه‌ها به اتمام می‌رسد و قانوناً به وزارت راه و شهرسازی انتقال خواهند یافت و از سویی با توجه به هزینه‌های متفاوت در آزادراه‌های مختلف، پیشنهاد می‌گردد تشكیل یك شركت هولدینگ جهت تحت پوشش قراردادن تمامی شركتهای  آزادراهی با جلب رضایت سرمایه‌گذاران بررسی گردد تا از این طریق ضمن سود دهی در دوره بهره‌برداری و توزیع اعتبارات، بهره‌وری به حداكثر ممكن برسد.

بر اساس این گزارش تعدادی از مدیران عامل شركتهای آزادراهی ضمن ارائه گزارش از روند فعالیت‌ها ، مشكلات و تنگناهای موجود در اداره آزادراه‌ها را مطرح و بحث و گفتگو كردند.

اضافه می‌نماید در این نشست مدیران كل دفاتر نگهداری راه و ابنیه ، تجهیز ماشین‌ آلات و راهدارخانه‌ها و دفتر نظارت بر بهره‌برداری از آزادراههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز حضور داشتند.​/

نظر شما