شناسهٔ خبر: 21371 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری اولین جلسه شورای تأمین مسکن سیستان و بلوچستان در سال ۹۵

مسعود مالکی اولین جلسه شورای تأمین مسکن سیستان و بلوچستان در سال ۹۵ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، اولین جلسه شورای تأمین مسکن با حضور اکثریت اعضاء و به ریاست دکتر کرد معاون امور عمرانی استانداری در محل سالن جلسات دفتر استاندار تشکیل شد.

ابتدا در این جلسه مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان گزارشی از عملکرد مسکن مهر استان را به شرح ذیل بصورت خلاصه بیان نمود:

ـ تاکنون تعداد ۱۸ هزار و ۷۰۳ واحد از ۲۳ هزار و ۳۸۷  مساکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار و زیر ۲۵ و شهر جدید رامشار در استان افتتاح و مبلغ ۵ هزار ۵۴۲ میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌ای از خط اعتباری مسکن مهر با نرخ سود در مرکز استان ۷ درصد و سایر شهرها ۴ درصد پرداخت شده است.

ـ۵۲۰ هکتار از اراضی دولتی جهت آماده‌سازی و احداث بنا بصورت اجاره ۹۹ ساله واگذار شده است.

ـ ۲ باب مسجد، ۵ باب مدرسه و ۸۰ واحد تجاری در سایت‌های مسکن مهر به بهره‌برداری رسیده است و همچنین ۳ باب مدرسه ، ۴ باب مسجد یک کلانتری و ۱۱۴ واحد تجاری نیز در دست احداث است.

وی گفت: برای تکمیل تأسیسات زیر بنایی مسکن مهر (آب، برق، فاضلاب) ۸۳۴ میلیارد تومان و تکمیل و احداث تأسیسات رو بنایی (آموزش، بهداشتی، انتظامی و....) ۱۵۱ میلیارد تومان مورد نیاز است.

دیگر ادارات و سازمان‌ها گزارشات و پیشنهادات خود را در خصوص مسکن مهر امسال عنوان کردند.

در پایان مصوب شد:

ـ واحدهای مسكن مهر فاقد متقاضی براساس مصوبات اخير ابلاغی توسط وزارت راه و شهرسازی تعيين تكليف شود.

ـ پروژه‌های مسكن مهر باقيمانده كه فاقد تسهيلات هستند در صورت تامين اعتبار و پرداخت تسهيلات تا پايان امسال به اتمام برسد.

نظر شما