شناسهٔ خبر: 21414 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اختصاصی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

حال وخيم يك مسافر؛ علت فرود اضطراری هواپيمای نجف ـ تهران در فرودگاه مهرآباد/ تصميم قابل تحسین خلبان و اقدام به‌موقع عوامل زمینی برای نجات جان مسافر

قشم ایر خلبان پرواز نجف - تهران که از حضور مسافر بد حال در هواپیما مطلع می‌شود بلافاصله با درخواست فرود اضظراری به سمت فرودگاه مهرآباد تغییر مسیر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خلبان پرواز نجف ـ تهران شرکت هواپیمایی قشم‌ایر به شماره ۲۲۱۸ که از حضور مسافر بیمار و بدحال در هواپیما مطلع می‌شود با هماهنگی‌های لازم درخواست فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد به جای فرودگاه امام می‌کند تا هر چه سریعتر به حال بیمار رسیدگی شود.

پس از فرود اضطراری این هواپیما در ساعت ۱۶:۴۰ دقیقه در فرودگاه مهرآباد، بخش گذرنامه، ایمنی، اورژانس و کلیه عوامل زمینی فرودگاه هماهنگی‌های لازم را برای انتقال هر چه سریعتر بیمار به بیمارستان در مدت ۲۰ دقیقه انجام می‌دهند و بیمار که بانويي میان‌سال بود به وسيله خودروی حمل بیمار از داخل هواپیما به اورژانس و سپس به بیمارستان شریعت رضوی تهران منتقل می‌شود.

این هواپیما بلافاصله بعد از انتقال بیمار به بیمارستان، برای انتقال سایر مسافران، فرودگاه مهرآباد را به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) که مقصد اصلی پرواز نجف -تهران است ترک کرد.

شايان ذكر است تصميم خلبان برای درخواست فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد براي انجام عملیات به موقع انتقال بیمار به بیمارستان قابل تحسین است. ضمن اینکه انتقال مسافر از زمان فرود هواپیما به اورژانس در مدت ۲۰ دقیقه یک رکورد در فرودگاه مهرآباد محسوب می‌شود.

نظرات مخاطبان 3 3

  • ۱۳۹۵-۰۲-۰۸ ۲۰:۵۹ 0 2

    به امید روزی که در فرودگاه بین المللی امکانات پزشکی باشد که هواپیما ناچار به فرود اظطراری در مهراباد نشود فقط به حاطر کمبود امکانات 
                                
  • ۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۱۵:۴۰معصومه امیدی 0 2

    بسیارعالی کاپتان اقدام کردندجای تقدیردارند.
                                
  • ۱۳۹۵-۰۲-۱۱ ۰۷:۲۸ 0 0

    احسنت
                                

نظر شما