شناسهٔ خبر: 21415 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

محسن نریمان تشريح كرد:

جزئيات علل تاخیر در واگذاری مسکن مهر پردیس/ مسکن مهر باید با تمام امکانات تحويل شود

محسن نریمان مدیرعامل شهرهای جدید فقر امکانات رفاهی و زیربنایی را علت اصلی تاخیر در واگذاری‌های مسکن مهر پردیس دانست و گفت: شهر پردیس در توپوگرافی بالا و روی تپه ماهور بوده و به علت رایگان بودن زمین، دولت پیشین ساخت و ساز مسکن مهر را در آن انجام داده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي محسن نریمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداو سیما گفت: در ۱۸ شهر جدیدی که مسکن مهر در حال سخت است و در ۱۵ شهر مسکن مهر امسال به اتمام می رسد اما در شهرهای پردیس ، پرند و هشتگرد تلاش می کنیم تا ۶ ماه نخست سال به تعداد قابل توجه از مشتریان مسکن مهر را پاسخ مثبت دهیم.

وی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی به تنهایی متولی مسکن مهر نیست بلکه تمامی دستگاه ههای خدمات رسان وظایفی دارند و در صورتی که بتوانیم طرحهای زیربنایی و روبنایی مانند تامین آب، برق، گاز و اقدامات دیگر مانند ساخت مدرسه، فضای سبز و شبکه های ارتباطی را اجرایی کنیم و مشتریان مسکن مهر هم به تعهدات خود عمل کنند می توانیم در زمان قابل قبولی طرح مسکن مهر را به اتمام برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : شهر پردیس در توپوگرافی بالا و روی تپه ماهور بوده و به علت رایگان بودن زمین ، دولت پیشین ساخت و ساز مسکن مهر را در آن انجام داده و خدمات رسانی مانند آب و برق و گاز و ایجاد طرحهای روبنایی و زیربنایی بسیار سخت و هزینه اور است.

نریمان افزود : تاکید وزیر راه و شهرسازی بر افتتاح واحدهای مسکن مهر با تمام امکانات است و بر واگذاری محله محور هم تاکید کرده است به طوری که از این به بعد تلاش بر افتتاح محله خواهیم داشت و در محله ایرانشهر فاز کوزو پردیس به صورت محله محور تلاش می کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: مسکن مهر باید با تمام امکانات از جمله فضای تجاری، امنیتی، نیروی انتظامی ، درمانی، مسجد، مدرسه و فضاهای گردشگری و همچنین شبکه های مناسب آب و برق و گاز آماده تحویل شود .

نریمان درباره اینکه چرا واگذاری در شهرهای جدیدی مانند پرند و پردیس به علت تکمیل ساخت واحدها هنوز انجام نمی شود ، گفت:تلاش می کنیم نیازهای اولیه مردم بطور کلی تامین شود و بعد اقدام به افتتاح محله محور می کنیم ، در شهر پردیس قرار بر این بود اسفند ۹۴ افتتاح شود اما به علت اینکه امکانات رفاهی وجود نداشت افتتاح نشد و در هفته آینده محله را برنامه ریزی و افتتاح می کنیم.

وی افزود : در برخی موارد برخی از دستگاه های ذیربط وظایفشان را انجام ندادند یا با کمبود اعتبارات مواجه شد اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تلاش کردیم از اعتبارات خودمان حتی اعتباراتی که مستقیم به ما مربوط نیست با مصوبه ای که از دولت و مقام وزارت راه و شهرسازی گرفتیم بتوانیم در بخشی ازخدمات زیربنایی و روبنایی هزینه کنیم .

نریمان اظهار داشت : با جلساتی که با وزارت نفت و نیرو گذاشتیم  امسال می توانیم به بیشترین تعهدات در مسکن مهر شهرهای جدید عمل کنیم.

وی تاکید کرد:‌ در افتتاح محله ایرانشهر در پردیس بیش از ۴ هزار واحد مسکن مهر وجود دارد و بیش از ۱۶ هزار نفر در آنجا اسکان پیدا می کنند و شهر کوچک در دل پردیس افتتاح می شود.

نظر شما