شناسهٔ خبر: 21498 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون عمرانی استانداری تهران:

کار جهادی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با وجود فشارهای اعتباری تقدیر آمیز است

فریبرز واحدی در اولین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان تهران، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از فشارهای اعتباری سال‌های ۹۲ و ۹۳ و ۹۴ گفت و اذعان کرد حتی یک دهم اعتبارات مورد نیاز را استانداری تهران نتوانسته برای اداره کل راه و شهرسازی تهران محقق کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، کریمی رئیس کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان تهران و معاون عمرانی این استان گفت: امیدواریم بتوانیم طی امسال با تخصیص اعتبارات به اداره کل راه و شهرسازی استان تهران کمک کنیم.

وی در ادامه گفت: هر پروژه‌ای که در این کمیسیون در راستای ایمنی بیشتر راه‌های استان مصوب شود، راه و شهرسازی استان تهران عملیاتی می‌کند و ما در این زمینه از این اداره کل و مدیران آن تقدیر می‌کنیم.

در جلسه مذکور سرهنگ میرزایی فرمانده پلیس راه غرب استان تهران به ارائه گزارش از وضعیت طرح نوروزی و میزان تصادفات در سال گذشته پرداخت و گفت: طی نوروز امسال ۴۰ درصد کاهش تصادفات در غرب استان تهران اتفاق افتاد که اتفاق میمون و مبارکی است.

سرهنگ میرزایی در ادامه گفت: از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران می‌خواهیم تا در چند منطقه از جمله محور اندیشه موقعیت پیچ بابالو، راه دسترسی تیپ ۲۰ رمضان، خاموشی روشنایی آزادراه تهران- ساوه از عوارضی دوم تا پل رودخانه شور و رمپ لوپ‌های شهرک خانه در آزاد راه تهران- ساوه تعیین تکلیف کند.

سرهنگ میرزایی همچنین مشکل اصلی تصادفات در آزاد راه تهران- قم را از نوع خواب آلودگی رانندگان ۱۲ استانی برشمرد که مقصد نهایی شان تهران است و در این زمینه خواستار طرح جامعی برای کاهش تصادفات رانندگان خواب آلوده شد.

در ادامه فریبرز واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های این استان کاهش تقریبی ۵۰۰ نفر کشته طی سال‌های ۸۹ تا ۹۴ در استان تهران را نشان از عزم جزم این اداره کل برشمرد و گفت: از اهداف برنامه پنجم توسعه جلوتر هستیم و هیچ استانی در کشور این رکورد مستمر را ثبت نکرده است.

وی همچنین در ادامه گفت: از فرماندهان پلیس راه شرق و غرب استان خواستارم تا در فاصله بین طرح نوروزی تا طرح تابستانی تمهیداتی بیاندیشند تا اکیپ‌های پلیس در جاده‌های استان کمرنگ نشوند.

واحدی اقدامات در حوزه ایمنی جاده‌ها را به دو قسمت سخت افزاری (مجموعه اقدامات روی جسم راه) و حوزه نرم افزاری (فرهنگ‌سازی و حضور پررنگ نیروهای امداد و نجات و اورژانس و راهداری و...) تقسیم کرد و گفت: خط قرمز ما جان آدمهاست و هیچ سهل انگاری در این زمینه پذیرفته نیست.

وی وظیفه پلیس راه غرب استان تهران را به دلیل تداخل محورهای شهری و برون شهری سنگین‌تر از پلیس راه شرق استان عنوان کرد و گفت: امیدوارم حضور نیروهای پلیس راه فرماندهی غرب استان تهران بیشتر از گذشته باشد.

در جلسه مذکور دکتر قادی پاشا مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران نیز ضمن اشاره به فراوانی نسبی و مطلق رتبه آمار فوتی عابرین پیاده و موتور سیکلت سواران گفت: شهردار تهران و وزارت کشور می‌بایست برای فوت عابرین پیاده و موتورسواران تمهیدات مؤثرتری بیاندیشند زیرا که در هر دو مورد استان تهران متأسفانه حائز رتبه اول است.

در پایان جلسه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ضمن تأکید بر برگزاری منظم جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها گفت: استراتژی‌های ایمنی امسال می‌بایست به صورت اخص روی عابرین پیاده و موتور سواران متمرکز شود.

نظر شما