شناسهٔ خبر: 21520 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نخستین کشتی لاینر خط RCL تایلند در بزرگترین بندر تجاری ایران

بندر مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: با پهلوگیری اولین کشتی خط کانتینری RCL تایلند پس از لغو تحریم‌ها در بندر شهید رجایی، این لاینر نیز به بازار ده‌ها میلیونی ایران دسترسی پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، ابراهیم ایدنی ضمن اعلام این خبر گفت: خط کشتیرانی RCL از خطوط لاینر کانتینری در دنیاست که کالا را به صورت مستقیم و بی واسطه وارد بنادر می‌کند.

وی به مشخصات نخستین کشتی متعلق به این خط لاینری با نام Diaporos  پهلو گرفته در بندر شهید رجایی اشاره کرد و افزود: این کشتی ۳۰۰ متر طول و ۱۱.۸ متر آبخور داشت و جزو کشتی‌های اقیانوس پیماست که در سال ۲۰۰۱ ساخته شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظرفیت این کشتی‌ها را شش هزار و ۶۲۷ TEU اعلام کرد و گفت: ۵۳۱TEU  کانتینر صادراتی و یکهزار و ۲۷ TEU نیز کانتینر وارداتی در اسکله شمار ۵ ترمینال یک این بندر تخلیه و بارگیری شد.

به گفته ایدنی، نرم عملیات تخلیه و بارگیری ۷۵ کانتینر در ساعت برای این کشتی رقم خورد که مطابق با نرم‌های استاندارد در بنادر پیشرفته دنیاست.

این مقام مسئول اضافه کرد: کشتی Diaporos از بندر جبل علی امارات وارد بزرگترین بندر تجاری ایران شده بود که عملیات تخلیه و بارگیری آن در مدت کمتر از ۲۲ ساعت در بندر شهید رجایی به پایان رسید و این بندر را به مقصد بندر کائوسینگ تایوان ترک کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان کاهش مدت زمان حمل و نقل و هزینه تمام شده کالا و افزایش اشتغال برای فعالان بندری و گمرکی را از جمله مزایای این تردد مستقیم خطوط لاینر به بنادر ایران عنوان کرد.

شایان ذکر است، خط کشتیرانی RCL تایلند که از خطوط معتبر کشتیرانی دنیاست، تحت پرچم لیبریا به آب‌های ایران تردد خود را از سر گرفت.

گفتنی است، بندر شهید رجایی با بهره‌مندی از ۴۰ پست اسکله سریع‌ترین مسیر دریایی برای کشتی‌ها در کریدور شمال-جنوب است.

این بندر با برخوراری از ۱۸ دستگاه جرثقیل بزرگ کانتینر، ۹۳ ترانستینر صفافی و ۲۴۰۰ هکتار پسکرانه توانسته به واسطه خدمات برتر، ارزش افزوده جهانی ایجاد کند.

نظر شما