شناسهٔ خبر: 21535 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صبح امروز در جلسه‌ای،

فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی در گیلان معرفی شد

نشست صبح امروز در جلسه‌ای، سرهنگ نظمی به عنوان فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی در استان گیلان معرفی شد و رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، در این مراسم شعبانعلی خاوری با اشاره به وجود اراضی تصرفی در دست زمین‌خواران گفت: در بخش حفاظت از اراضی ۵۰ هکتار از اراضی متصرفی در انتهای سال گذشته آزادسازی شد این درحالی‌ست که بیش از ۶۰ هکتار اراضی متصرفی در استان وجود دارد که هنوز آزادسازی نشده است.

وی با بیان اینکه تشکیل یگان حفاظت از اراضی، طرح بسیار موثر در حفاظت و بازپس گیری اراضی است، گفت: امیدواریم چنین طرحی برای حفاظت از حریم راه‌های استان نیز صورت گیرد که قطعا با عملیاتی شدن این یگان، در راستای حفاظت و پیشگیری از اراضی و املاک ملی، گام‌های مهمی برداشته خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با کمک همدیگر این هدف را به سر منزل مقصود برسانیم.

در ادامه، سرهنگ حیدری معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۸ هزار شهید گیلان، تشکیل این یگان را بسیار کارگشا توصیف کرد و گفت: اگرچه در سطح استان کمیته‌هایی برای حفاظت از اموال دولتی شکل گرفته، اما حرکت وزارت راه و شهرسازی در راه‌اندازی یگان حفاظت بسیار موثر بوده است بطوریکه با تشکیل این یگان ظرفیت عظیمی از نیروهای ناجای استان حامی آن خواهند بود.

سرهنگ عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن نیز با بیان اینکه گیلان، چهاردهمین استانی است که فرماندهی این یگان در آن معرفی شده است ،گفت: بر اساس ماده ۲۳۳ قانون برنامه پنجم توسعه دستور العمل تشکیل یگان در سازمان‌های اجرایی، بعد از پیگیری سازمان ملی و شخص وزیر، تنظیم و به تصویب رسید و پس از ابلاغ از شهریور ماه گذشته به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۶۲ هکتار اراضی ملی در کشور وجود دارد افزود: حفاظت از اراضی، اماکن و املاک متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن و پیشگیری از تصرفات جزء وظایفی مهمی است که توسط این یگان‌ها در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ عباس نژاد برخورد قانونی با متخلفان و متصرفان اراضی ملی و اجرای احکامی قضایی را از دیگر وظایف این یگان عنوان کرد و گفت: پیش از اجرای این طرح در ادارات، بدلیل عدم حضور ضابطین و نیروهای ناجا، برخورد با متصرفان کم اثر بوده اما با تشکیل یگان حفاظت بخش اعظمی از مشکلات حفاظت از اراضی مرتفع می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اهمیت آموزش در تربیت نیروهای کارامد گفت: در سال گذشته ۲۰۰ نفر از کادر اداری در سطح کشور تحت آموزش انتظامی قرار گرفتند بطوریکه از نظر اثرگذاری در حد افسر پلیس هستند و می‌توانند در هر شهرستان نسبت به دستگیری متصرفان، انتقال آنان، تشکیل پرونده، ارجاع آنها به دادگستری‌ها و دادسراها اقدام نمایند.

سرهنگ عباس نژاد در ادامه از تجهیز این یگان به امکانات نظامی خبر داد و گفت: تمامی امکانات اولیه خریداری و در اختیار این یگان قرار گرفته و به منظور تقویت و تامین نیروهای انسانی از تیرماه امسال نیز نیروهای وظیفه به بدنه این یگان افزوده خواهد شد.

وی افزود: تاکنون ۳۴ افسر ارشد پلیس برای تشکیل این یگان‌ها در ۳۴ استان کشور در نظر گرفته شده و حداکثر تا یکماه آینده این طرح برای کل کشور اجرایی می‌شود.

سرهنگ نظمی فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی در استان گیلان نیز با ابراز خرسندی از فرصت خدمتگزاری در این خطه گفت: با توجه به گسترش پدیده زمین خواری در استفاده انحصاری از منابع ملی که در نظر افکار عمومی چنین اقدامی تعرض به حقوق مردم و شهروندان تلقی می‌شود، پیشگیری و مبارزه با این پدیده، بررسی همه جانبه شناخت موضوع  و راهکارهای مربوط به آن امری ضروری به حساب می‌آید و بخش حفاظت از اراضی با تعامل همه مدیران استانی و شهرستانی و اهتمام ویژه بررسی ابعاد آن در استان و الزامات مبارزه با آن را در دستور کار قرارداده است.

نظر شما