شناسهٔ خبر: 21569 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رستمی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

پیگیری مطالبات معوق کارگران فرودگاه مهرآباد از مراجع قضایی/ پرداخت طلب کارگران از محل وصول چک ضمانت پیمانکار

کارگران فرودگاه مدیرکل فرودگاه‌ بین‌المللی مهرآباد از مطالبه حدود ۶۰ کارگر چرخ‌های حمل بار این فرودگاه از پیمانکار مربوطه خبرداد و گفت: این موضوع از مراجع قضایی در حال پیگیری است ضمن اینکه در حال هماهنگی با بانک برای به اجرا گذاشتن چک ضمانت پیمانکار به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان هستیم.

علی رستی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات کارگران فرودگاه مهرآباد گفت: کارگران به عنوان بخشی از همکاران ما در فرودگاه مهرآباد هستند بنابراین هر گونه مطالبات آنها را شخصا پیگیری می‌کنم.

وی با بیان اینکه در فرودگاه مهرآباد چندین نوع قرارداد کارگری اعم از فنی، تنظیمات، نگهداری محوطه‌ها و فضای سبز وجود دارد، ادامه داد: به غیر از یک قرارداد که مربوط به قرارداد چرخ‌های حمل بار است، در سایر قراردادهای کارگری هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل فرودگاه‌ بین‌المللی مهرآباد افزود: برای ارتقای سطح خدمات به مسافران در فرودگاه مهرآباد٬ قرارداد با پیمانکار کارگران چرخ‌های حمل بار مسافران از درآمدی به قرارداد هزینه‌ای تبدیل شد تا پیمانکار بتواند حقوق کارگران را از محل این اعتبارات پرداخت کند اما متاسفانه بخشی از حقوق کارگران توسط پیمانکاران پرداخت نشده است.

رستمی درباره آخرین وضعیت پیگیری مطالبات کارگران چرخ‌های حمل بار این فرودگاه گفت: پیمانکار این کارگران در گذشته در فرودگاه‌های کیش، مشهد و شیراز فعالیت داشت و مطالباتی از این فرودگاه‌ها دارد که درخواست کردیم از محل مطالبات این پیمانکار از فرودگاه‌های مذکور برای پرداخت به کارگران چرخ‌های حمل بار فرودگاه مهرآباد پرداخت شود.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با اشاره به پیگیری مطالبات کارگران از طریق ذی‌حسابی فرودگاه مهرآباد و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: این پیمانکار یک چک به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان ضمانت نزد فرودگاه مهرآباد دارد که در حال هماهنگی با بانک هستیم تا با وصول این چک مطالبات کارگران پرداخت شود.

وی درباره زمان پرداخت این مطالبات گفت: این موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است که با توجه به طی فرآیند اداری آن امیدواریم هر چه زودتر پرداخت شود که با جدیت در حال پیگیری هستیم.

رستمی با بیان اینکه کل مطالبات کارگران چرخ‌های حمل بار فرودگاه حدود ۹۰ میلیون تومان است، گفت: در مجموع حدود ۸۵ تا ۹۰ کارگر در بخش چرخ‌های حمل بار فعالیت می‌کنند که حدود ۶۰ نفر از آنها مطالبات معوق دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چندوقتی است حقوق کارگران بخش چرخ‌های حمل بار فرودگاه مهرآباد از سوی پیمانکار این کارگران پرداخت نشده است و پیمانکار این بخش شماره تماس‌های خود را نیز تغییر داده است که امکان ارتباط با وی وجود نداشته باشد./

نظر شما