شناسهٔ خبر: 21570 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

لكه‌گيری و روكش آسفالت بزرگراه گرگان- آزادشهر/ آسفالت دو راه روستايی در استان گلستان

آسفالت مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان اعلام كرد: عملیات لكه‌گیری و روكش آسفالت بزرگراه گرگان- آزادشهر در شرق استان در حال انجام است، این در حالیست که رئيس اداره راه و شهرسازی كلاله از آغاز عمليات آسفالت راه‌های روستايی اوقچی بزرگ و اوقچی كوچك از توابع اين شهرستان در طی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، عادل مصدقی در گفت و گویی خبری گفت: برای اجرای این عملیات بیش از ۸۷ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال اعتبار از محل منابع ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مصوب شده است.

به گفته وی، روكش آسفالت محور از ابتدای پل فاضل آباد به سمت گرگان در باند شمالی و به طول ۱.۵ كیلومتر در حال انجام است.

مصدقی با اعلام اینكه عملیات لكه‌گیری هندسی محور از مسیر گرگان تا فاضل آباد در باند جنوبی به اتمام رسیده است، گفت: ۲۳ كیلومتر محور از نوده ملك تا گرگان در باند شمالی در سال ۹۳ روكش شده بود و بقیه از فاضل آباد تا نوده ملك در سال ۹۵ در حال اجراست.

مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان اظهار امیدواری كرد كه تا پایان اردیبهشت ماه این عملیات به اتمام برسد.

مصدقی یادآورشد: در حال حاضر به دلیل اجرای عملیات فوق و رعایت مسایل ایمنی، از ساعت ۷.۳۰ صبح الی ۱۸ عصر، محور با محدودیت ترافیكی روبروست.

بزرگراه گرگان- آزادشهر حدود ۷۵ كیلومتر طول دارد.

همچنین قاسم دبوری فریمانی رئیس اداره راه و شهرسازی كلاله در رابطه با آسفالت دو راه روستايی این شهرستان گفت: هم اكنون در حال انجام عملیات زیرسازی، احداث ابنیه فنی و اجرای بیس این محورها هستیم.

وی، طول اجرای عملیات را در این محورها پنج كیلومتر اعلام كرد و گفت:۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع ملی برای اجرای آن مصوب شده است.

دبوری با بیان اینكه اعتبار مصوب شده برای اجرای عملیات آسفالت محور كفایت نمی‌كند، گفت: برای به سرانجام رساندن كل مسیر پنج كیلومتری بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس اداره راه و شهرسازی كلاله اظهار كرد: روستاهای اوقچی بزرگ و اوقچی كوچك حدود ۴۸ كیلومتر با مركز شهرستان كلاله فاصله دارند و در مسیر توریستی و گردشگری خالد نبی واقع شده‌اند.

به گفته دبوری، پیش از این مردم این روستاها از راه خاكی برای تردد استفاده می‌كردند كه با آسفالت محورها، زمینه ارتباط بیش از پیش آنها با مركز شهرستان و همچنین تبادلات اقتصادی و كشاورزی منطقه فراهم می‌شود.

۴۶۰ كیلومتر از راه‌های استان گلستان تحت پوشش استحفاظی شهرستان كلاله قرار دارد.                      

شهرستان کلاله با ۱۶۰ هزار نفر جمعیت در شرق گلستان قرار دارد و فاصله آن از گرگان مرکز این استان حدود ۱۴۰ کیلومتر است.

نظر شما