شناسهٔ خبر: 21573 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در سال ۹۴ صورت گرفت؛

اعزام و پذیرش قریب به ۵۰ میلیون مسافر هوایی از فرودگاه‌های کشور

فرودگاه مهرآباد طی سال گذشته بیش از ۴۹ میلیون و ۹۱ هزار مسافر در فرودگاه‌های کشور اعزام و پذیرش شدند که این میزان مسافر در مقایسه با سال ۹۳ بیش از ۲ میلیون نفر افزایش یافته است.

به‌ گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ تعداد مسافر جابجا شده در فرودگاه‌های کشور طی سال ۹۴ در مقایسه با سال ۹۳ نیز با افزایش ۴ درصدی مواجه شد. این تعداد مسافر با ۴۰۲ هزار و۶۲۴ پرواز در فرودگاه‌ها جابجا شدند که این تعداد پرواز در مقایسه با پروازهای سال ۹۳ نیز ۶ درصد افزایش داشت. تعداد پروازهای صورت گرفته در فرودگاه‌های کشور در سال ۹۳ بیش از ۳۸۱ هزار مورد بود که در سال ۹۴ به ۴۰۲ هزار و ۶۲۴ مورد رسید.

طی سال ۹۴ همچنین نزدیک به ۴۹۰ میلیون کیلوگرم بار در فرودگاه‌های کشور دریافت و ارسال شد که مقایسه این میزان بار با میزان جابجا شده در سال ۹۳ نشانگر افزایش ۲ درصدی در این زمینه است. 

در این میان فرودگاه مهرآباد تهران با ۱۱۴۱۲۴ پرواز، جابجایی نزدیک به ۱۴ میلیون مسافر و جابجایی نزدیک به ۹۷ میلیون کیلوگرم بار در سال ۹۴ در صدر فرودگاه‌های کشور قرار گرفت. اطلاعات منتشر شده از طرف گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی شرکت حاکیست به لحاظ تعداد پرواز و جابجایی مسافر و ارسال بار؛ فرودگاه‌های مشهد، امام خمینی(ره)، شیراز، اهواز، اصفهان، تبریز، بندرعباس، آبادان و یزد به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند./

نظر شما