شناسهٔ خبر: 21592 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیران خط کشتیرانی لاینر K Line از بندر شهید رجایی/ کشتی‌های RO-RO ژاپنی به دروازه طلایی ایران می آیند

ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بازدید تعدادی از مدیران منطقه ای خط کشتیرانی K Line کشور ژاپن در خاورمیانه از بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" ضمن اعلام این خبر اظهار داشت:  بازدید ژاپنی ها از بزرگترین بندر تجاری ایران به منظور برقراری مجدد خط لاینر کانتینری و تردد کشتی های RO-RO  (حمل خودرو) به بندر شهید رجایی صورت گرفت.

وی افزود: خط کشتیرانی K Line با دارا بودن ۶۸ کشتی کانتینری با ظرفیت ۳۵۵ هزار TEU، هفدهمین خط برتر کشتیرانی کانتینری جهان است که حدود یک قرن سابقه فعالیت دارد و بیانیه ماموریت آن تمرکز بر مشتری گرایی و CRM  است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تعداد کل ناوگان دریایی این کشتیرانی که شامل کشتی های  رو- رو نیز می باشد، ۴۹۹ فروند است که در ۵۴ مسیر دریایی جهان فعالند.

ایدنی تصریح کرد: در نشست مشترک مسئولان بندر شهید رجایی با مدیران منطقه ای خط کشتیرانی بین المللیK Line، از آنان خواسته شد با توجه به موقعیت منحصربه فرد ترانزیتی ایران، امکان دسترسی به بازارهای جدید کانتینری و خودرویی برای بندر شهید رجایی فراهم شود تا سهم بازار بزرگترین بندر تجاری ایران در بین بنادر منطقه خلیج فارس ارتقاء یابد.  

وی گفت: بر اساس اعلام مدیران این کشتیرانی، قرار است جدیدترین و بزرگترین کشتی رو- رو خط کشتیرانی K Line با ظرفیت ۷۵۰۰ خودرو در آینده ای نزدیک به بندر شهید رجایی سفر کند.

شایان ذکر است، بندر شهید رجایی به علت فاصله کوتاه از مسیر اصلی تردد بین قاره ای کشتی ها، با قرار گرفتن در محل تلاقی راهگذر ترانزیتی شمال – جنوب، مهم ترین کانون تجارت بین المللی ایران محسوب می شود. درشرایطی که بیش از ۹۰ درصد جابه جایی محموله های تجاری کشور از طریق حمل و نقل دریایی صورت می گیرد، بندر شهید رجایی به تنهایی عهده دار بیش از ۵۳ درصد حجم کل این مبادلات در زمینه ترانزیت، واردات، صادرات و سایر فعالیت های بندری است و تاثیرگذاری ویژه ای در اقتصاد منطقه دارد.

نظر شما