شناسهٔ خبر: 21616 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نیمه اول آبان ۹۵ برگزار می‌شود

نخستین همایش بین‌المللی بهسازی بناهای‌تاریخی در برابر زلزله

پوستر نخستین «همایش بین‌المللی بهسازی بناهای تاریخی در برابر زلزله» با محوریت دریافت مقاله، نیمه‌اول آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین همایش بین‌المللی بهسازی بناهای تاریخی در برابر زلزله ۸ و ۹ آبان ماه سال جاری با محوریت ارایه مقاله و انتخاب مقالات برتر برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، نخستین همایش بین المللی بهسازی بناهای تاریخی در برابر زلزله به همت پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تدارک دیده شده که محوریت آن بر اساس پژوهش و دریافت مقالات از شرکت کنندگان است. مهلت ارسال خلاصه مقالات نیز ۱۵ خرداد ماه سال جاری است.

گفتنی است محورهای همایش شامل؛ «مداخلات بهسازی و مبانی نظری حفاظت و مرمت»، «اصول و ضوابط بهسازی لرزه ای در بناهای تاریخی»، «آسیب پذیری بناهای تاریخی در زلزله»، «بررسی و تحلیل رفتار لرزه ای بناهای تاریخی»، «روش ها، ابداعات و مصالح نوین» و «تعابیر و شیوه های معماری سنتی در مقابله با زلزله» است.

از دیگر محورهای این همایش می توان به «نگهداری و پایش سازه ای»، «تعمیر، استحکام بخشی و بازسازی»، «مدیریت خطر زلزله در بناهای تاریخی» و «تجارب و مطالعات موردی»   است.

علاقمندان و متقاضیان می توانند خلاصه مقالات خود را از طریق نشانی اینترنتیwww.srhs.ir  (پرتال پژوهشکده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) ارسال کنند. /

نظر شما