شناسهٔ خبر: 21619 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

نویدی در حاشیه تفاهم‌نامه با شهر فرودگاهی اینچئون کره جنوبی مطرح کرد:

یادداشت تفاهم خواهرخواندگی شهر فرودگاهی امام و شهر فرودگاهی اینچئون/ همکاری همه‌جانبه در حوزه‌های تبادل تجربیات، سرمایه‌گذاری، ساخت، اجرا و مدیریت

سند مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی با اشاره به امضای یادداشت‌تفاهم همکاری همه‌جانبه در زمینه‌های تبادل تجربیات، سرمایه‌گذاری، ساخت، اجرا و مدیریت میان شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) جمهوری اسلامی ایران و شهر فرودگاهی اینچئون کره جنوبی گفت: این یادداشت تفاهم به نوعی قرارداد خواهرخواندگی بین دو مجموعه شهرفرودگاهی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شهر فرودگاهی اینچئون کره جنوبی امروز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه یادداشت‌تفاهم همکاری همه‌جانبه در زمینه‌های تبادل تجربیات، سرمایه‌گذاری، ساخت، اجرا و مدیریت به امضا رساندند.

محمود نویدی بعد از امضای این تفاهم‌نامه در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که این یادداشت تفاهم به نوعی قرارداد خواهرخواندگی بین دو مجموعه شهرفرودگاهی محسوب می‌شود گفت: فرودگاه اینچئون کره جنوبی با ظرفیت جابه جایی سالانه ۱۲۰ میلیون مسافر فعالیت می‌کند و یکی از پر ترافیک‌ترین فرودگاه‌های جهان است به طوری که رتبه دومین فرودگاه جهان در حوزه پروازهای باری و هشتمین فرودگاه جهان در بخش اعزام و پذیرش مسافر را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ادامه داد: فرودگاه اینچئون هر سال در بخش خدمات مسافری و کیفیت این خدمات رتبه نخست را در جهان به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: سال گذشته با امضای قرارداد با شرکت ناکو هلند، این شرکت به عنوان شرکت مشاور کارفرما شهر فرودگاهی امام خمینی انتخاب شد. همچنین سال گذشته سند همکاری با شرکت‌های ونسی و بوی فرانسه برای سرمایه‌گذاری در ساخت ترمینال مسافری ایرانشهر به امضا رسید که در صورت امضای یادداشت تفاهم با فرودگاه اینچئون کره امکان سرمایه‌گذاری و همکاری این فرودگاه در بخش‌های مختلف مجموعه شهر فرودگاهی امام خمینی فراهم می‌شود.

نویدی با بیان این‌که دو هفته پس از امضای این سند همکاری تیم اجرایی از کره جنوبی به ایران سفر خواهد کرد و جزئیات سرمایه‌گذاری و برنامه مشخص نحوه همکاری تعیین می‌شود اظهار کرد: فعالیت شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) سال گذشته در مساحتی با وسعت ۱۴ هزار هکتار آغاز شد بر همین اساس منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی این شهر فرودگاهی نیز به بهره‌برداری رسید.

همچنین ایل یونگ چونگ مدیرعامل شهر فرودگاهی اینچئون کره جنوبی نیز در جمع خبرنگاران گفت: ما تجارب بالایی در حوزه شهر فرودگاهی داریم که می‌توانیم آن را در اختیار شهر فرودگاهی امام خمینی قرار دهیم.

وی با اشاره به یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی و شرکت همکاری‌های فرودگاهی بین‌المللی اینچئون کره افزود: در حوزه کارگوْ لجستیک و امور رفاهی بر اساس یادداشت تفاهم امضا شده تجارب و دانش خود را در اختیار ایران قرار می‌دهیم. /

نظر شما