شناسهٔ خبر: 21635 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

احمدی در جمع خبرنگاران:

جزئیات توافق نامه خرید ۱۵۰ دستگاه واگن ریل باس با شرکت روتم کره

بابک احمدی معاون ناوگان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جزئیات توافق نامه خرید ۱۵۰ دستگاه واگن ریل باس با شرکت روتم کره گفت: موضوع انتقال تکنولوژی نیز در این قرارداد پیش بینی شده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بابک احمدی امروز سه شنبه ۱۴ اردیبهشت بعد از امضای توافقنامه همکاری با شرکت هیوندای کره برای خرید ۱۵۰ دستگاه واگن در جمع خبرنگاران گفت: تامین ۱۵۰ واگن ریل باس اتوبوسی ویژه حمل ونقل حومه ای با شرکت روتم کره به امضا رسید، در قالب این توافقنامه قرار است شرکت کره ای تسهیلات مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه را تامین کند.

وی افزود: مشابه این پروژه در گذشته میان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با شرکت روتم کره اجرا شد که امروز در مراحل آخر آن پروژه قرار داریم.

معاون ناوگان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: پیش بینی شده است در پروژه جدید سهم داخل تا حداکثر ظرفیت ممکن افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به تجربه خوبی که در داخل کشور وجود دارد امیدواریم به زودی بتوانیم باز طراحی و تولید ریل باس های جدید را در ایران طبق این قرارداد آغاز کنیم ضمن آنکه موضوع انتقال تکنولوژی با عمق بیشتر نسبت به قرارداد قبلی پیش بینی شده است.

احمدی اظهار کرد: شرکت روتم مکلف است در زمانی کوتاه پیشنهاد تامین مالی و قرارداد خرید ۱۵۰ دستگاه واگن ریل باس ویژه حمل ونقل حومه ای را با همکار ایرانیش به انضمام سهم ساخت داخل با رعایت قانون حداکثر استفاده از توان فنی-مهندسی ایران ارائه دهد.

نظر شما