شناسهٔ خبر: 21658 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حامد مانی‌فر:

از طرح‌های بازآفرینی شهرداری‌های استان قزوین حمایت می‌کنیم

حامد مانی فر با توجه به اینکه بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری از سیاست های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی میباشد از طرح های پیشنهادی شهرداری ها در این خصوص که به تایید ستاد بازآفرینی شهری استان رسیده باشد، حمایت خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی فر با اشاره به ابلاغ دکتر روحانی در راستای تحقق سیاست های بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده گفت: بهسازی و نوسازی یکی از مقرون به صرفه ترین سیاست های تامین مسکن محسوب میشود که قطعا بدون مشارکت بخش خصوصی و ورود شهرداری ها به سرانجام نخواهد رسید.

دبیر ستاد باز آفرینی شهری استان در ادامه گفت: تملک و تخریب واحد ها در بافت های ناکارآمد شهری و ساختن برج به جای آنها راه مناسبی در این خصوص نبوده و مدل های مختلفی برای دستیابی به اهداف مورد نظر وجود دارد.

مهندس مانی فر همچنین اظهار داشت: هر محله و هر بخش ویژگی های خود را داشته و نیاز است برای باز زنده سازی آن از راهکار مناسب استفاده کرد، برای نمونه حفظ و احیای بافت های واجد ارزش از اساسی ترین موارد در بازآفرینی محله های تاریخی است.

مدیر کل راه و شهرسازی حفظ حال و هوای قدیمی و سنتی در محله های فرسوده شهر را ضروری دانسته و بیان کرد: تخریب واحد ها  و ایجاد دگرگونی های ناگهانی در بافت های فرسوده باعث از بین بردن حس هویت و تعلق در این محله شده و برای جلوگیری از این اتفاق باید مدل مناسبی ارایه شود.

مانی فر با اعلام اینکه از طرح های بازآفرینی شهرداری های استان حمایت میکنیم گفت: هرگونه طرح پیشنهادی شهرداری ها که در ستاد باز آفرینی شهری استان تایید شده باشد هم به صورت قانونی و هم از طریق مالی مورد حمایت این اداره کل خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در همین راستا حکم شهرداران به عنوان دبیران ستادهای بازآفرینی شهرستان به آنها ابلاغ  شده و جلسات آموزشی برای این عزیزان جهت آشنایی با موضوع بازآفرینی در استان توسط این اداره کل با همکاری شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران برگزار گردیده است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان در خصوص اقداماتی که در راستای بهره برداری از ظرفیت شهرداری ها انجام شده عنوان کرد: پیگیری و مساعدت جهت تشکیل دفتر تسهیل گری در شهر قزوین برای کمک به فعالیت شهرداری در جهت ارتباط بیشتر با ساکنین محلات هدف، معرفی شهرداری قزوین به عنوان مجری باز آفرینی محله دیمج و مجری و کارگزار بازسازی صحن مقدس امامزاده حسین(ع) از جمله فعالیت های حمایتی  این اداره کل بوده است.

وی همچنین افزود: تصویب پیشنهاد بازآفرینی میدان مرکزی شهر الوند در کمیته فنی و حمایت از طرح مذکور از دیگر اقداماتی بوده که درصورت اجرا گامی مهم در جهت بازآفرینی شهر الوند خواهد بود.

نظر شما