شناسهٔ خبر: 21671 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در نشست ۱۲۹ شورایعالی فنی امور زیربنایی حمل و نقل انجام شد؛

اصلاح شیوه‌نامه هماهنگی، پدیدآوری و تحویل پروژه‌های ساخت ریلی/ تصویب شیوه‌نامه حدود شاخص بین‌المللی ناهمواری (IRI) در فرایند تحویل

شورایعالی فنی و زیر بنایی شورایعالی فنی امور زیربنایی حمل و نقل در نشست 129 خود شیوه‌نامه هماهنگی، پدیدآوری و تحویل پروژه‌های ساخت ریلی را اصلاح و شیوه‌نامه حدود شاخص بین‌المللی ناهمواری (IRI) در فرایند تحویل را اصلاح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یکصدو بیست و نهمین نشست شورایعالی فنی امور زیربنایی حمل و نقل به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با حضور و مشارکت اعضای این شورا برگزار شد.

در این جلسه پس از بحث و بررسی درباره دستوركار، جمع بندی‌های زیر حاصل شد:

۱- به منظور نظم بخشیدن بیشتر به فرایند تحویل موقت و بهبود كیفیت راهها، شیوه‌نامه حدود شاخص بین‌المللی ناهمواری (IRI) در فرایند تحویل، همراه با جدول‌های مربوط، جهت اجرا از تاریخ اول تیر ۹۵ تصویب و جایگزین جداول مربوطه در دستورعمل تحویل موقت و قطعی راه‌ها (مصوب ۲ دی ۸۵) شد و همچنین مقرر شد شیوه‌نامه هر دو سال مورد بازبینی قرار گیرد.

۲- شیوه‌نامه هماهنگی، پدیدآوری و تحویل پروژه‌های ساخت ریلی (بین دستگاه اجرایی و بهره‌بردار) با انجام اصلاحاتی تصویب و مقرر شد پس از ویرایش حقوقی، ابلاغ شود.

۳-تصمیم‌گیری درباره پیشنهاد سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای مبنی بر تصریح مسئولیت سازمان‌ها در رعایت نقشه‌های تفصیلی و كیفیت حفاظ‌های بتنی مفصلی و لولایی به نشست ۱۳۰ شورا موكول شد./

نظر شما