شناسهٔ خبر: 21699 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ایزدی در همایش بین‌المللی سكونتگاه‌های فقیرنشین شهری:

رفع مسائل سكونتگاه‌های غیررسمی و فقر شهری نیازمند عزم ملی است/ تلاش مسوولان ارشد نظام درجهت كاهش مشكلات و نابسامانی‌های شهری

سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت با اشاره به اینکه تمامی مسوولان و برنامه‌ریزان كشور در صدد فراهم كردن زمینه‌های لازم برای رفع و كاهش مشكلات و نابسامانی های شهری در سطح كشور هستند گفت: رفع مسائل مربوط به سكونتگاه های غیر رسمی و فقر شهری، كاری عظیم و بزرگی بوده و نیازمند عزم ملی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد سعید ایزدی روز چهارشنبه در همایش بین‌المللی سكونتگاه‌های فقیرنشین شهری به سوی بهسازی و بازآفرینی پایدار در سنندج افزود: رفع مسائل مربوط به سكونتگاه های غیر رسمی و فقر شهری، كاری عظیم و بزرگی بوده و نیازمند عزم ملی است و امروز شرایط لازم برای این امر در سطح كشور فراهم است.

مدیرعامل شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینكه هفته گذشته نشست‌های مختلفی در رابطه با موضوع فقر شهری و مدیریت شهری در شوراهای اجتماعی كشور و هیات دولت تشكیل و در حضور مقام معظم رهبری مطرح شد گفت: تمامی مسوولان از سطوح بالا تا مدیران شهری در صدد فراهم كردن شرایط لازم در راستای كاهش و حل مشكلات هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه این راه حل‌ها نباید در یك نسخه واحد پیچیده شود اظهار كرد: این مسائل در تمامی شهرهای ما وجود دارد و راه حل‌های جداگانه خود را می‌خواهد و در هر محله‌ای با اذعان به تفاوت‌ها و شرایط و با رویكردهای نوین و آسیب شناسی‌های گذشته باید راه حل ارائه داد.

به گزارش ایرنا ایزدی تاكید كرد: باید از تجربه‌های غلط و ناموفق گذشته پرهیز كرد و نقاط مثبت و تجربیات موفق را برجسته كنیم و از آن بهره برداری لازم برای رفع موانع و مشكلات و رفع فقر شهری انجام داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه در این راستا باید مردم را محور اقدامات خود قرار دهیم افزود: در گذشته دولت را در مقام رقابت با بخش خصوصی در نظر گرفته ایم در حالیكه دولت در این راستا نقش تسهیل كننده دارد و بخش خصوصی محور اصلی اقدامات بوده و شهرداری‌ها مدیریت شهری را برعهده دارند.

وی اظهار امیدواری كرد: با همكاری اساتید و مدیران شهری باتجربه به راه حل های كارآمد دست پیدا كرده و بتوانیم به یك وفاق و همدلی در این راستا برسیم.

ایزدی یكی از مشكلات موجود در كشور را عدم وجود هماهنگی در سیاست‌ها و رویكردهای برنامه‌ای عنوان كرد و گفت: هماهنگی و همدلی در برنامه ها می تواند كمك بزرگی برای فراهم كردن شرایط لازم در راستای رفع مشكلات و نابسامانی های شهری باشد.

همایش بین المللی 'سكونتگاه های فقیرنشین شهری به سوی بهسازی و بازآفرینی پایدار' صبح امروز چهارشنبه با حضور ۶۰۰ مهمان داخلی و نمایندگان ۱۵ كشور در تالار مولوی دانشگاه كردستان در سنندج آغاز شد و ۲ روز ادامه دارد.

نظر شما