شناسهٔ خبر: 21703 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه‌آبادی در دیدار مدیران و كارشناسان شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوای ایران:

مصوبه مجلس برای نوسازی صنعت فرودگاهی زمینه رقابت‌پذیری را افزایش داد

رحمت الله مه آبادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، تصویب قانون خاص صنعت فرودگاهی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی را زمینه‌ای برای تبدیل این شركت به یك شركت متمایز برای ارائه خدمت بیشتر و رقابت‌پذیری دانست.

به‌ گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌ عمومی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، رحمت‌اله مه‌آبادی در دیدار با مدیران و كارشناسان این شركت به بازه زمانی یك ساله برای اجرای این قانون اشاره کرد و گفت: به گونه‌ای باید كار كنیم كه شركت از جهات مختلف به ویژه رقابت‌پذیری و در خدمت‌رسانی به مردم به یك شركت متمایز تبدیل شود.

وی تصویب قانون خاص فرودگاه‌ها را برای شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواپیمایی و همچنین مجموعه صنعت هوانوردی كشورمان، اتفاقی بسیار بزرگ و مبارك دانست و گفت: این اتفاق در شرایطی رخ داد كه نظام مقدس جمهوری اسلامی تصمیم دارد از صنعت هوانوردی حمایت كند. شخص رئیس جمهور، وزیر متفاوت راه و شهرسازی و مجلس شورای اسلامی، كمیسیون عمران مجلس، هیات رئیسه و شخص رئیس مجلس از این طرح حمایت كردند. در حقیقت، خرد جمعی از قانونگذاران، كارگزاران و دولتمردان بود كه این اتفاق را رقم زد.

وی ادامه داد: مجموعه شركت به ویژه هیات مدیره در این راه تلاش كردند. هر یک از مدیران فرودگاه‌ها در این راه زحمت كشیدند و همكاران ما در تمامی ادارات كل به ما كمك كردند. تمامی كارها انجام شد تا زمینه خدمت‌رسانی به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم شود. چنین قوانینی، ابزارهایی برای ارائه خدمت بیشتر و انجام وظایف اداری و سازمانی و همچنین بندگی خداوند مهربان در خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران و زمینه‌ای برای بروز هرچه بیشتر میزان تعلق خاطر به نظام جمهوری اسلامی هستند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حاكم شدن آرامش بر فضای كاری شركت را زمینه‌ای بسیار مناسب برای انجام كارهای بزرگ نظیر تصویب قانون خاص صنعت فرودگاهی دانست  و از تلاش تمامی همكارانی كه در این راستا فعالیت كردند، تشكر و قدردانی كرد.

وی افزود: شركت در اوج آرامش و خدمتگزاری به این موفقیت دست یافت و در حقیقت، این پاداشی است كه خداوند به همدلی، همزبانی و كار بی‌وقفه تمامی همكاران ستادی و فرودگاهی داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان در نشست علنی روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت در جریان بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور با ماده الحاقی ۳۶ این لایحه موافقت کردند.

در ماده الحاقی۳۶ آمده است که به‌منظور ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی، ناوبری هوایی و فرودگاهی:

۱- سازمان هواپیمایی و شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور از نظر اداری، استخدامی، مالی و معاملاتی در چهارچوب اساسنامه‌ای که حداکثر ظرف مدت یک‌ماه از تاریخ تصویب و ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد٬ اداره می‌شود.

۲- اعتبارات سازمان هواپیمایی کشوری (هزینه‌ای و سرمایه‌ای) از محل درآمدهای اختصاصی، کمکها و سایر درآمدهایی که براساس تعرفه مصوب شورای‌عالی هواپیمایی با رعایت مواد (۳۸) و (۳۹) قانون محاسبات عمومی کشور وصول شود، تأمین می‌گردد. کسری اعتبار پس از تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و با مبادله موافقتنامه کمک زیان در قانون بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود.

۳- ۱۰۰ درصد درآمدهای شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور اعم از فروش خدمات و دارایی‌های شرکت اختصاصی است و پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور برای اجرای مأموریت‌های شرکت از جمله نوسازی سامانه‌های ناوبری هوایی و توسعه فرودگاههای کشور هزینه می‌شود.

۴- سازمان و شرکت فرودگاههای کشور مشمول ماده(۵) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱/۲/۱۳۹۴ است.

۵- مطالبات شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور، موضوع تبصره (۲) ماده (۸۷) قانون اصلاح ماده(۸۷) قانون وصول برخی از درآمدهای دولت مصوب ۱۸/۱۱/۱۳۹۰ و ماده(۵۵) قانون تنظیم برخی از مقررات مالی دولت در حکم مطالبات مستند به اسناد لازم‌الاجراء می‌باشد و براساس آیین‌نامه اجرائی که حداکثر ظرف مدت شش‌ماه از تاریخ ابلاغ این قانون به پیشنهاد شرکت مذکور و تأیید وزراتخانه‌های راه و شهرسازی و وزارت دادگستری می‌رسد، قابل وصول می‌باشد. تا تصویب آیین‌نامه مزبور احکام این ماده توسط مأموران اجرای احکام دادگستری اجراء می‌شود./

نظر شما