شناسهٔ خبر: 21736 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

وزش باد شدید در پایتخت، سواحل شمالی، سمنان و نیمه شرقی کشور برای روز جمعه/ ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور تا اواسط هفته

طوفان تهران یک کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه انتظار داریم تداوم گرما در سواحل شمال تا روز شنبه ادامه داشته باشد و از روز یکشنبه سواحل شمالی کشور خنک‌تر شود، گفت: فردا جمعه نیز در نیمه شرقی کشور، سواحل دریای خزر، استان تهران و سمنان وزش باد شدید را خواهیم داشت.

امین‌حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: امروز با عبور موجی از تراز میانی کشور انتظار داریم برای مناطقی از غرب و شمالغرب کشور وزش باد شدید که می تواند منجر به ایجاد گردوخاک در نوار غربی کشور شود، رخ دهد. ضمنا رگبار و رعدو برق هم بر روی این مناطق، مرکز و دامنه‌های البرز پیش بینی شده و انتظار داریم به تدریج بارش‌های پراکنده‌ای برای شمال‌شرق کشورمان رخ دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا سامانه بارشی در غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکز کشور رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید ایجاد خواهد شد که به تدریج بارش‌ها به صورت پراکنده گاهی همراه با وزش باد شدید برای شمال شرق، شمال غرب و دامنه های البرز شرقی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده در مناطق جنوب غرب، غرب، مرکز، دامنه های البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور همچنان فعال خواهد بود گفت: انتظار داریم تداوم گرما در سواحل شما تا روز شنبه ادامه داشته باشد و از روز یکشنبه سواحل شمالی کشور خنک‌تر شود. روز دوشنبه نیز شاهد کاهش دما در شمال شرق کشور هستیم.

نقشینه با اشاره به اینکه امروز پنجشنبه در استان‌های تهران، سمنان، قم، مرکزی و بخش‌هایی از اصفهان وزش باد شدید و در بخشی از نقاط همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود افزود: فردا جمعه نیز در نیمه شرقی کشور، سواحل دریای خزر، استان تهران و سمنان وزش باد شدید را خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بیشینه دمای امروز پایتخت به ۳۲ درصد و جمعه ۲۹ درجه پیش‌بینی شده است. برای تهران امروز بعد از ظهر آسمان نیمه ابری گاهی وزش باد شدید و احتمال رعد و برق وجود دارد. برای فردا جمعه در اوقات بعد از ظهر، آسمان پایتخت نیز ابری همراه با وزش باد شدید، رگبار و باران پیش بینی می شود.

نظر شما