شناسهٔ خبر: 21738 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و زیربنایی راه آهن استان یزد خبر داد

طرح اتصال ریلی استان یزد به خلیج فارس در دست اجراست/ افزایش ۵۰ میلیون تنی ترانزیت بار با دو خطه شدن محور بافق-اصفهان

 راه آهن مشهد - سرخس - قطار معاون فنی و زیربنایی راه آهن استان یزد از اجرای طرح‌های ملی دوخطه شدن محور بافق- زرین شهر و توسعه شبكه خط آهن یزد- اقلید خبر داد و گفت: با اجرای طرح اتصال ریلی استان به بندر خشك در ۳۰ كیلومتری یزد، انتقال بار از بندرعباس و خلیج فارس به مركز تسهیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، «علیرضا سامعی» امروز (پنجشنبه) در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه ملی دوخطه شدن محور بافق به زرین شهر اصفهان افزود: با دوخطه شدن خط آهن بافق- زرین شهر ظرفیت حمل بار در این مسیر به چهار برابر افزایش می‌یابد.

با دوخطه شدن محور بافق- یزد- میبد- اردكان- اصفهان- زرین شهر به طول ۴۹۰ كیلومتر ظرفیت حمل بار به بیش از ۵۰ میلیون تن افزایش می یابد و سرعت سیر قطارهای مسافری به ۱۶۰ كیلومتر و قطارهای باری به ۱۲۰ كیلومتر می رسد.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن استان یزد افزود: برای توسعه شبكه خط آهن استان یزد یك پروژه ملی دیگر نیز از یزد به اقلید با طول ۲۷۴ كیلومتر با ۱۲ ایستگاه از سوی شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در دست اقدام است.

سامعی گفت: استان یزد با ۹۷۴ كیلومتر خط آهن در كریدور شمال به جنوب و شرق به غرب راه آهن كشور در حمل بار نقش بسیار مهمی دارد و برنامه امسال ما این است كه بتوانیم در مقایسه با پارسال به رشد ۱۷ درصدی دست پیدا كنیم.

این مسئول اعلام كرد: پارسال در مجموع بیش از ۱۲ میلیون تن بار از طریق خطوط ریلی راه آهن استان یزد جابجا شد كه ۳۰ درصد بارهای حمل و نقل ریلی كشور را شامل می شود.
معاون فنی و زیربنایی اداره كل راه آهن یزد اضافه كرد: برخی روزها ۲۰ میلیون تن بار از طریق این شبكه در كشور جابجا شده و حتی گاهی بارگیری در ایستگاه راه آهن یزد به بیش از ۴۷ هزار تن رسیده است.

سامعی ادامه داد: افزون بر حمل بار، روزانه ۲۸ رام قطار از شهرهای مختلف وارد ایستگاه راه آهن یزد می شود و روزانه ۱۴ هزار نفر با استفاده از این شبكه حمل و نقل ریلی جابجا می شوند.
به گفته وی، پارسال بیش از پنج میلیون نفر از طریق شبكه راه آهن استان یزد تردد كردند.

نظر شما