شناسهٔ خبر: 21789 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

بهره‌برداری از مصلای قم با گنجایش بیش از ۲۰ هزار نمازگزار

عليزاده دبيركل اجرای طرح‌های ملی استان قم در سازمان مجری ساختمانها و تأسيسات دولتی و عمومي با اشاره به بازگشايی دوباره مصلای بازسازی شده شهر قم گفت: اين مكان دارای گنجايش بيش از۲۰ هزار نمازگزار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان مجری و تاسیسات عمومی و دولتی، مهندس محمدحسين سعيدي با بيان اينكه پروژه مقاوم سازی سازه مصلاي قم از سال۸۷ به سازمان مجری واگذار شد، اظهار داشت: در بررسی‌های اوليه متوجه شديم طرح مقاوم سازي قبلي قابليت اجرايي ندارد زيرا قطر ستون‌ها را به ۱.۲۰ متر افزايش مي‌داد و مصلا را غيرقابل بهره‌برداري مي‌كرد.

وي افزود: با دعوت از اساتيد دانشگاهی طرح جديدس آماده شد و درنهايت سال۸۸ اجراي آن به اتمام رسيد. اين طرح علاوه بر تأمين ايمنس مصلا قم، كارايی‌های لازم را نيز حفظ كرد.

مديركل اجراي طرح‌های ملي استان قم ادامه داد:پس از پايان مقاوم سازی ادامه اجرای پروژه مصلا قم نيز به سازمان مجری ساختمانها و تأسيسات دولتی و عمومی سپرده شد كه بدليل نبود اعتبارات ثابت زمان آن طولانی شد.

وي تصريح كرد: در نهايت اين پروژه به مرحله‌ای رسيد كه بيستم فروردين ۹۵ نمازجمعه در آن اقامه شد.

مهندس سعيدی با بيان اينكه مصلا قم داراي فضاي لازم براي پذيرش بيش از ۲۰ هزار نمازگزار است، گفت: در پروژه ياد شده علاوه بر ايمني ايجاد فضاهاي زيباي معنوي با كاربنديی‌های جذاب و حداقل هزينه مورد توجه قرار گرفت.

نظر شما